Reklama

Polacy kochają wino

Prócz walorów konsumpcyjnych trunek ten może być jedną z ciekawszych form inwestycji długoterminowych.

Aktualizacja: 14.05.2017 08:58 Publikacja: 14.05.2017 00:01

Moda na wino się nie starzeje.

Moda na wino się nie starzeje.

Foto: Fotolia

Na świecie istnieje 56 gatunków piwa i kilkadziesiąt tysięcy zakładów jego produkcji. Wydaje się, że w zdominowanej przez piwo branży alkoholowej pozostała jedynie niewielka luka dla miłośników wina. Nic bardziej mylnego. Wino – napój filozofów i książąt – trafia dziś pod strzechy na całym świecie.

Polacy statystycznie wypijają tyle wina co Francuzi czy Hiszpanie. W latach 60. XX w. przeciętny Francuz wypijał dziennie pół butelki wina (370 ml). Obecnie nad Loarą chętniej pije się niemieckie piwo i szkocką whisky, a francuskim winem coraz częściej rozkoszują się zamożni turyści z Europy Wschodniej i Azji.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Reklama
Reklama