Pod względem tempa wzrostu liczby użytkowników serwis rp.pl wyprzedził po raz kolejny konkurentów w kategorii BFP - witryny gazetaprawna.pl (z dynamiką 1,6 proc. r/r), bankier.pl (-1 proc. r/r) oraz pb.pl (-0,3 proc.). Rp.pl mógł też pochwalić się w styczniu czwartą pozycją w kategorii BFP, jeżeli chodzi o zasięg (udział w rynku), sięgający prawie 16 proc. (niemal 60 proc. więcej od gazetaprawna.pl i ponad 80 proc. więcej od bankier.pl) i niemal 80-procentowym wzrostem liczby użytkowników korzystających z serwisu z urządzeń mobilnych. Serwis jest też liderem zestawienia witryn dzienników ogólnopolskich w kategorii BFP pod względem liczby użytkowników, odsłon i zasięgu.
Serwisy Grupy Gremi rosną kolejny miesiąc z rzędu w tempie powyżej 30 proc. Odwiedziło je łącznie ponad 4,6 miliona użytkowników, a strony zostały wyświetlone 19,5 miliona razy.
W porównaniu do stycznia 2018 roku Grupa Gremi Media odnotowała wzrost liczby użytkowników o 37,8 proc. i wzrost odsłon o 26 proc. Zasięg serwisów kształtuje się na poziomie 16,2 proc. i jest to wynik większy o 4,2 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku.
- Te wyniki po raz kolejny potwierdzają, że użytkownicy doceniają nasze serwisy - ich wysoką wartość merytoryczną, mocno sprofilowany zakres tematyczny i możliwość bardzo wygodnego korzystania z treści na urządzeniach mobilnych. Udało nam się połączyć moc marki, jaką jest „Rzeczpospolita” z nowymi technologiami i big data. Skupiamy się na tym, by dostarczać naszym użytkownikom możliwie najbardziej sprofilowanych, dopasowanych do ich potrzeb treści, szczególnie w segmencie Biznes Finanse Prawo, gdzie oczekiwanie, związane z fachowymi i przystępnie podanymi informacjami jest bardzo wysokie, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A.