Reklama

Solidarna Polska nie ma stanowiska ws. podatku od reklam

- Kierunkowo te zmiany są potrzebne, natomiast w szczegółach wyrażane są wątpliwości - powiedział Michał Wójcik, wiceminister sprawiedliwości, pytany o stanowisko Solidarnej Polski w sprawie wprowadzenia podatku od reklam.

Aktualizacja: 12.02.2021 08:29 Publikacja: 12.02.2021 08:20

Michał Wójcik

Michał Wójcik

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

qm

W środę niezależne polskie media opublikowały treść listu otwartego do premiera Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nadawcy i wydawcy wyrażają protest przeciwko podatkowi od reklam, który określają mianem „haraczu”, którego celem jest ograniczenie wolności mediów. Treść listu opublikowała też „Rzeczpospolita”. Strona główna rp.pl została do północy zastąpiona informacją o proteście mediów.

Już w środę swoje zdystansowanie wobec projektu wyraziło Porozumie Jarosława Gowina. W wydanym oświadczeniu koalicjant Prawa i Sprawiedliwości stwierdził, że „z niepokojem analizuje projekt nowego podatku od mediów”. „Projekt ten na żadnym etapie nie był z nami konsultowany. Jednocześnie z uwagą wsłuchujemy się w głos mediów i obywateli. Finalne stanowisko Porozumienia Jarosława Gowina przedstawi w najbliższych dniach Zarząd partii” - poinformowano. Krytycznie o projekcie wyraził się też senator PiS Jan Maria Jackowski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Początek roku szkolnego w Warszawie: Trzy nowe podstawówki, kąciki wyciszenia i 280 tys. uczniów
Materiał Promocyjny
Polska kolej w ofensywie inwestycyjnej dzięki miliardom z KPO
Kraj
Warszawa-Kraków za 9 zł, nocne kursy do Pragi. Podróż w luksusowych wagonach z rozkładanymi fotelami i darmowym prosecco
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kraj
Spada zaufanie do władz Warszawy i dzielnic
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama