Po planowanym zakazie reklamy dla produktów tytoniowych rząd Niemiec powinien „zająć się rozprzestrzeniającą się masowo reklamą niezdrowych produktów, którą przemysł spożywczy przyciąga już małe dzieci" - powiedział Funke dyrektor Foodwatch Niemcy Martin Rücker.
Jest on zadania, że jeśli minister rolnictwa i polityki żywnościowej Niemiec Julia Kloeckner (CDU) traktuje poważnie walkę z nadwagą i niewłaściwym odżywianiem, musi ona w pierwszej połowie 2020 roku wprowadzić prawne ograniczenia dla reklamy. W przypadku artykułów spożywczych dla dzieci często chodzi o zbyt słodkie zawierające dużo tłuszczów i soli przekąski.
Czytaj także: RPD chce zatrzymać plagę otyłości wśród dzieci
Według szefa Foodwatch o akcji marketingowej skierowanej do dzieci można by mówić wyłącznie w przypadku zbytu zrównoważonych produktów spożywczych spełniających kryteria Światowej Organizacji Zdrowia WHO.