Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Jeżeli przedsiębiorca się pomylił i cena produktu umieszczona bezpośrednio na nim różni się od tej podanej przy kasie, to konsument ma prawo wybrać tę niższą. Jednocześnie sprzedawca nie może odmówić wydania tego towaru.

Aktualizacja: 19.03.2016 07:07 Publikacja: 19.03.2016 06:00

Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Foto: 123RF

W zeszłym tygodniu chciałem kupić nową kurtkę. Jej cena wydawała mi się bardzo korzystna. Jednak przy kasie okazało się, że kosztuje 200 złotych więcej. Gdy powiedziałem, że mam prawo zapłacić niższą cenę, uwidocznioną na metce, sprzedawca o ogóle odmówił sprzedaży, tłumacząc, że to pomyłka i nie może sprzedać produktu po niższej cenie. Co na ten temat mówią przepisy – pyta czytelnik.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów