Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Jeżeli przedsiębiorca się pomylił i cena produktu umieszczona bezpośrednio na nim różni się od tej podanej przy kasie, to konsument ma prawo wybrać tę niższą. Jednocześnie sprzedawca nie może odmówić wydania tego towaru.

Aktualizacja: 19.03.2016 07:07 Publikacja: 19.03.2016 06:00

Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Foto: 123RF

W zeszłym tygodniu chciałem kupić nową kurtkę. Jej cena wydawała mi się bardzo korzystna. Jednak przy kasie okazało się, że kosztuje 200 złotych więcej. Gdy powiedziałem, że mam prawo zapłacić niższą cenę, uwidocznioną na metce, sprzedawca o ogóle odmówił sprzedaży, tłumacząc, że to pomyłka i nie może sprzedać produktu po niższej cenie. Co na ten temat mówią przepisy – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne