W trakcie postępowania zakończonego przez UOKiK w 2008 roku Urząd zakwestionował akcję promocyjną spółki Polkomtel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus. W kampanii przedsiębiorcy pojawiły się hasła, które wprowadzały konsumentów w błąd, m.in. Laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł oraz Przyjdź do sklepu Vobis. Kup wysokiej klasy laptopa w zestawie z modemem iPlus tylko za 1 zł. Na ich podstawie konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem za symboliczną złotówkę.
Tymczasem atrakcyjna cena dotyczyła jedynie modemu. W ocenie Urzędu takie działanie, podobnie jak stosowanie mylących elementów graficznych – cena 1 zł umieszczona na ekranie komputera, a nie na modemie – mogło wprowadzać zainteresowanych ofertą w błąd co do rzeczywistego przedmiotu reklamy.
Urząd nałożył na spółkę karę w wysokości ponad [b]840 tys. zł[/b], obowiązek publikacji decyzji na stronie internetowej przedsiębiorcy przez sześć miesięcy, a także jej sentencji na jednej z pięciu pierwszych stron dziennika o zasięgu ogólnopolskim.
Spółka odwołała się najpierw do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który potwierdził decyzję Prezesa Urzędu, a następnie złożyła apelację do Sądu Apelacyjnego, który ją oddalił.
UOKiK przypomina, że reklama spółki Vobis Notebook z modemem iPlus za 1 zł również wprowadziła konsumentów w błąd. Urząd ustalił, że na podstawie powtarzanego w mediach przekazu konsumenci mogli odnieść wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem w bardzo atrakcyjnej cenie. W rzeczywistości to modem kosztował 1 zł, wtedy gdy konsument zakupił komputer w sklepie Vobis po cenie rynkowej.