Reklamacja: gwarancja czy rękojmia

Konsument może sam zdecydować, czy skorzysta z gwarancji producenta czy z rękojmi, jeżeli kupiony produkt ma wadę.

Publikacja: 19.12.2014 09:01

Reklamacja: gwarancja czy rękojmia

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

Bez względu na to, czy robimy zakupy w tradycyjnym sklepie czy w internetowym, dostaniemy więcej praw przy reklamacji produktu. W niektórych sytuacjach będzie można od razu żądać zwrotu pieniędzy, a nie naprawy towaru. Przewidują to zmiany w kodeksie cywilnym wprowadzone przez nową ustawę o prawach konsumenta, które wejdą w życie 25 grudnia 2014 r.

Towar, który jest niezgodny z umową sprzedaży (szybko się popsuł, nie ma funkcji, którą miał mieć, itp.), będzie można zareklamować na podstawie przepisów o rękojmi z kodeksu cywilnego. I konsumenci będą mieć na to dwa lata.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo