Czas i termin na odpowiedź w sprawie reklamacji

Przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 30 dni od chwili jej otrzymania. Taka jest ogólna zasada i ona obowiązuje, o ile odrębny przepis nie wprowadza innego terminu.

Aktualizacja: 10.01.2017 12:31 Publikacja: 10.01.2017 11:45

Czas i termin na odpowiedź w sprawie reklamacji

Foto: 123RF

Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Taką ogólną zasadę wprowadza nowy art. 7a ustawy o prawach konsumenta, dodany przy okazji uchwalania ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Zaczyna on obowiązywać od 10 stycznia i wprowadza ogólny termin na rozpatrzenie reklamacji złożonej przez konsumenta, czyli osobę fizyczną, która nabyła towar lub usługę, a nabycie to nie było związane z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą (sam fakt prowadzenie działalności nie musi oznaczać, że osoby fizycznej nie da się uznać za konsumenta).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Praca, Emerytury i renty
Zwolnienie z pracy za krytykę LGBTQ i feministek? Zapadł ważny wyrok
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w Polsce
Głosy Trzaskowskiego przypisane Nawrockiemu. „To nie jest jakaś wielka tragedia"