Czas i termin na odpowiedź w sprawie reklamacji

Przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 30 dni od chwili jej otrzymania. Taka jest ogólna zasada i ona obowiązuje, o ile odrębny przepis nie wprowadza innego terminu.

Aktualizacja: 10.01.2017 12:31 Publikacja: 10.01.2017 11:45

Czas i termin na odpowiedź w sprawie reklamacji

Foto: 123RF

Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Taką ogólną zasadę wprowadza nowy art. 7a ustawy o prawach konsumenta, dodany przy okazji uchwalania ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Zaczyna on obowiązywać od 10 stycznia i wprowadza ogólny termin na rozpatrzenie reklamacji złożonej przez konsumenta, czyli osobę fizyczną, która nabyła towar lub usługę, a nabycie to nie było związane z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą (sam fakt prowadzenie działalności nie musi oznaczać, że osoby fizycznej nie da się uznać za konsumenta).

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Prawo karne
Mateusz Morawiecki straci immunitet? Jest wniosek prokuratury
Administracja rządowa
Losy budżetu w rękach prezydenta. Co z wynagrodzeniami dla urzędników i nauczycieli?
Prawo drogowe
Przekroczenie prędkości zaboli nie tylko w mieście. Projekt wreszcie gotowy
Praca, Emerytury i renty
Waloryzacja emerytur 2025. Jedna grupa seniorów dostanie wyższe przelewy już w lutym
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego