Czas i termin na odpowiedź w sprawie reklamacji

Przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 30 dni od chwili jej otrzymania. Taka jest ogólna zasada i ona obowiązuje, o ile odrębny przepis nie wprowadza innego terminu.

Aktualizacja: 10.01.2017 12:31 Publikacja: 10.01.2017 11:45

Czas i termin na odpowiedź w sprawie reklamacji

Foto: 123RF

Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Taką ogólną zasadę wprowadza nowy art. 7a ustawy o prawach konsumenta, dodany przy okazji uchwalania ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Zaczyna on obowiązywać od 10 stycznia i wprowadza ogólny termin na rozpatrzenie reklamacji złożonej przez konsumenta, czyli osobę fizyczną, która nabyła towar lub usługę, a nabycie to nie było związane z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą (sam fakt prowadzenie działalności nie musi oznaczać, że osoby fizycznej nie da się uznać za konsumenta).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne