Po sprzedaży za niespełna 6 mld dolarów sieci swoich sklepów w Korei Południowej, brytyjski gigant handlowy szuka dalszych oszczędności - informuje agencja Bloomberg, podkreślając, że Brytyjczykom nie będzie łatwo znaleźć kupca na sklepy w Polsce, Czechach, Turcji, na Węgrzech oraz na Słowacji.

Brytyjska sieć od kliku lat zmaga się z silną konkurencją ze strony niemieckich dyskontów oraz ciągłym spadkiem sprzedaży. Analitycy podkreślają, że rynek handlowy w naszej części Europy nie jest łatwy dla Tesco.

Brytyjska sieć działa w Europe Wschodniej od 20 lat. W 1995 roku otwarto pierwszy hipermarket Tesco na Węgrzech, rok później w Polsce. Jednak niedawna konsolidacja zespołu zarządzającego wszystkimi rynkami naszego regionu wskazuje, według Bloomberga, na chęć sprzedaży sieci w regionie.

Według Bloomberga kierownictwo Tesco omawia opcje z doradcami, ale "ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły". Cała sieć w regionie jest warta - według szacunków Sanford C. Bernstein - 2,9 mld dolarów. Tesco ma tu ponad 1110 sklepów, które generują 6,45 mld funtów.

Tesco posiada w Polsce sieć ponad 400 supermarketów i hipermarketów i zatrudnia ponad 30 tys. osób.