Reklama

Polacy odwracają się od ukraińskich marek. Zagrażają rodzimym producentom?

Znacząco spadła popularność produktów ukraińskich marek wśród konsumentów. Rośnie przekonanie, że są one zagrożeniem dla polskich wyrobów.

Publikacja: 23.11.2023 14:26

Polacy odwracają się od ukraińskich marek

Polacy odwracają się od ukraińskich marek

Foto: Adobe Stock

Po wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej wraz z falą uchodźców w Polsce mocniej zaznaczyła się obecność ukraińskich marek. W 2022 Polacy patrzyli na wyroby z Ukrainy dość przychylnie i w miarę chętnie deklarowali gotowość do ich zakupu, choć rozpoznawalność ukraińskich marek nie była zbyt wysoka.

W 2022 roku gotowość do zakupu ukraińskich produktów deklarowało 58 proc. Polaków, a obecnie, jak wynika z kolejnego badania agencji Inquiry, gotowość ta spadła do poziomu 41 procent. W zeszłym roku wśród ankietowanych konsumentów przeważał pogląd, że wejście ukraińskich marek uatrakcyjni ofertę sklepów. Tylko 37 proc. ankietowanych uważało wtedy, że są one zagrożenie dla rodzimych producentów. Obecnie już prawie połowa (49 proc.) uważa, że są one zagrożeniem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama