Polacy odwracają się od ukraińskich marek. Zagrażają rodzimym producentom?

Znacząco spadła popularność produktów ukraińskich marek wśród konsumentów. Rośnie przekonanie, że są one zagrożeniem dla polskich wyrobów.

Publikacja: 23.11.2023 14:26

Polacy odwracają się od ukraińskich marek

Polacy odwracają się od ukraińskich marek

Foto: Adobe Stock

Po wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej wraz z falą uchodźców w Polsce mocniej zaznaczyła się obecność ukraińskich marek. W 2022 Polacy patrzyli na wyroby z Ukrainy dość przychylnie i w miarę chętnie deklarowali gotowość do ich zakupu, choć rozpoznawalność ukraińskich marek nie była zbyt wysoka.

W 2022 roku gotowość do zakupu ukraińskich produktów deklarowało 58 proc. Polaków, a obecnie, jak wynika z kolejnego badania agencji Inquiry, gotowość ta spadła do poziomu 41 procent. W zeszłym roku wśród ankietowanych konsumentów przeważał pogląd, że wejście ukraińskich marek uatrakcyjni ofertę sklepów. Tylko 37 proc. ankietowanych uważało wtedy, że są one zagrożenie dla rodzimych producentów. Obecnie już prawie połowa (49 proc.) uważa, że są one zagrożeniem.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?