Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 19:23 Publikacja: 21.12.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Pandemia spowodowała zmiany zwyczajów zakupowych polskich konsumentów w okresie świątecznym. Zmienili oni także miejsca zakupów, zwłaszcza towarów spożywczych. Teraz wszystko w zasadzie wraca na stare koleiny, choć pewne przepływy kupujących pomiędzy kanałami sprzedaży następują.
Aż 71 proc. klientów świąteczne zakupy spożywcze zrobi w sklepach stacjonarnych – wynika z badania UCE Research i Grupy Blix. To wciąż ogromna grupa, ale mniejsza o 9 pkt proc. niż przed rokiem. Zwolenników wyłącznie internetowych zakupów żywności jest jedynie 2 proc., co i tak oznacza kilkukrotny wzrost z 0,5 proc. przed rokiem. Coraz liczniejsza jest natomiast grupa wybierająca w różnym natężeniu oba te kanały – to już 25 proc., co oznacza wzrost o 7 pkt proc.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
50-procentowe cła nałożone przez Donalda Trumpa na Indie weszły dziś w życie. Nowe taryfy zagrażają tysiącom mał...
Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że jego administracja rozpoczyna „szeroko zakrojone" dochodzenie w spra...
Premier Kanady Mark Carney zadeklarował w piątek, że jego rząd zlikwiduje wiele odwetowych ceł na amerykańskie t...
Trzeci kwartał 2025 r. zaczął się dla modowo-jubilerskiej grupy z Krakowa "poprawnie" - ocenia zarząd. Przejęcie...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tylko w ostatnich latach rynek na tego typu produkty kupowane online rósł rocznie średnio o 34 proc. Do 2029 r....
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas