Zakupy na ostatnią chwilę to już polska tradycja

Choć w tym roku Polacy starają się oszczędzać na zakupach świątecznych, to aż połowa z nich potrzebne produkty kupuje w ostatnich dniach przed Wigilią. 71 proc. wybiera sklepy stacjonarne.

Publikacja: 21.12.2022 03:00

Zakupy na ostatnią chwilę to już polska tradycja

Foto: Adobe Stock

Pandemia spowodowała zmiany zwyczajów zakupowych polskich konsumentów w okresie świątecznym. Zmienili oni także miejsca zakupów, zwłaszcza towarów spożywczych. Teraz wszystko w zasadzie wraca na stare koleiny, choć pewne przepływy kupujących pomiędzy kanałami sprzedaży następują.

Aż 71 proc. klientów świąteczne zakupy spożywcze zrobi w sklepach stacjonarnych – wynika z badania UCE Research i Grupy Blix. To wciąż ogromna grupa, ale mniejsza o 9 pkt proc. niż przed rokiem. Zwolenników wyłącznie internetowych zakupów żywności jest jedynie 2 proc., co i tak oznacza kilkukrotny wzrost z 0,5 proc. przed rokiem. Coraz liczniejsza jest natomiast grupa wybierająca w różnym natężeniu oba te kanały – to już 25 proc., co oznacza wzrost o 7 pkt proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?