Reklama
Rozwiń

Rynek online w dół po raz pierwszy od dekady

W pierwszym kwartale globalna sprzedaż internetowa spadła 3 proc., głównie z powodu rosnących cen oraz kłopotami z dostawami wielu kluczowych kategorii jak elektronika .

Publikacja: 28.04.2022 14:17

Rynek online w dół po raz pierwszy od dekady

Foto: Adobe Stock

Raport Q1 Shopping Index firmy Salesforce po raz pierwszy w dziewięcioletniej historii badania pokazuje, że globalna sprzedaż cyfrowa spadła o 3 proc. rdr. Jeśli chodzi o USA to jako powody spadku badacze podają 11 proc. inflację w marcu, problemy z łańcuchami dostaw oraz niepewność ekonomiczna. Wszystko to wpłynęło na siłę nabywczą konsumentów. W rezultacie wydatki na zakupy online spadły po kilku kwartałach bezprecedensowego wzrostu.

Podczas gdy globalne wydatki na zakupy zmniejszyły się o 3 proc., ruch zakupowy o 2 proc., a liczba zamówień o 12 proc., przez pozostałą część roku zaufanie klientów i wydatki online prawdopodobnie się ustabilizują. Spadki dotyczą w szczególności Europy, gdzie konsumenci mają do czynienia nie tylko z rosnącymi cenami paliwa, lecz również wojną. Sprzedaż internetowa spadła tam o 13 proc., a liczba zamówień o 17 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem