Ikea zmieniła logo. I prawie nikt tego nie zauważył

Niemal kultowe logo Ikei od lat nie ulegało zmianom. Jednak nawet ono musiało zostać dostosowane do nowych, cyfrowych czasów.

Aktualizacja: 24.04.2019 18:07 Publikacja: 24.04.2019 16:13

Ikea zmieniła logo. I prawie nikt tego nie zauważył

Foto: Bloomberg

Podstawowy kształt logo Ikei nie był zmieniany od 1967 roku. Koncern w tym czasie zmieniał jego kolorystykę – do czarno-białej wersji doszła w 1981 na krótko czerwono-biała, która po roku ustąpiła miejsca najbardziej znanej niebiesko-żółtej. Od tej pory znak firmowy Ikei nie zmieniał się, choć wokół zmieniał się świat i konsumenci. Nie zmieniał się aż do niedawna, a kiedy się zmienił, to zmiana przeszła praktycznie bez echa. Ba, przeciętny konsument może tego nawet nie spostrzec. A jednak Ikea twierdzi, że zmiana była potrzebna.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne