Reklama

Social Selling: 5 zasad skutecznej sprzedaży w internecie

Dojeżdżając do pracy w Londynie pociągiem, spostrzegłem, że większość ludzi wokół mnie siedzi i korzysta ze swoich telefonów. Oglądają telewizję, surfują po Internecie, sprawdzają maile, siedzą na portalach społecznościowych. Portale społecznościowe – właśnie tam są nasi klienci.

Aktualizacja: 30.05.2016 11:53 Publikacja: 29.05.2016 08:17

Social Selling: 5 zasad skutecznej sprzedaży w internecie

Foto: Wikipedia

Powyższe słowa to cytat z pioniera Social Sellingu – Tima Hughes'a. W ten sposób starał się potwierdzić , że główna zmiana, która zaszła w sztuce sprzedaży, tkwi w telefonach komórkowych.

„Kiedy sam zaczynałem sprzedawać, żeby coś kupić, trzeba było nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Nie było innego sposobu. Teraz nie trzeba rozmawiać; wystarczy wejść do Internetu" – mówi Hughes. W ogóle nie trzeba wychodzić z domu: „Ludzie mogą obejrzeć demonstrację każdego produktu na YouTube". Hughes twierdzi, że problem sprzedawców polega na tym, że ludzie już nie muszą z nimi utrzymywać kontaktu, bo – jak głoszą badania, na które się powołuje – klienci spędzają od 45 do 85 proc. swojego czasu zakupowego, właśnie w sieci. Co za tym idzie, sprzedawcy nie mogą już wpływać na klientów.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama