Social Selling: 5 zasad skutecznej sprzedaży w internecie

Dojeżdżając do pracy w Londynie pociągiem, spostrzegłem, że większość ludzi wokół mnie siedzi i korzysta ze swoich telefonów. Oglądają telewizję, surfują po Internecie, sprawdzają maile, siedzą na portalach społecznościowych. Portale społecznościowe – właśnie tam są nasi klienci.

Aktualizacja: 30.05.2016 11:53 Publikacja: 29.05.2016 08:17

Social Selling: 5 zasad skutecznej sprzedaży w internecie

Foto: Wikipedia

Powyższe słowa to cytat z pioniera Social Sellingu – Tima Hughes'a. W ten sposób starał się potwierdzić , że główna zmiana, która zaszła w sztuce sprzedaży, tkwi w telefonach komórkowych.

„Kiedy sam zaczynałem sprzedawać, żeby coś kupić, trzeba było nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Nie było innego sposobu. Teraz nie trzeba rozmawiać; wystarczy wejść do Internetu" – mówi Hughes. W ogóle nie trzeba wychodzić z domu: „Ludzie mogą obejrzeć demonstrację każdego produktu na YouTube". Hughes twierdzi, że problem sprzedawców polega na tym, że ludzie już nie muszą z nimi utrzymywać kontaktu, bo – jak głoszą badania, na które się powołuje – klienci spędzają od 45 do 85 proc. swojego czasu zakupowego, właśnie w sieci. Co za tym idzie, sprzedawcy nie mogą już wpływać na klientów.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni
Handel
Donald Trump przywraca cła na Meksyk, Kanadę i Chiny. Podał datę
Handel
Polacy pogodzili się z zakazem handlu w niedzielę
Handel
Polak najlepszym klientem Chińczyka. Należymy do światowych liderów
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”