Reklama
Rozwiń
Reklama

Alibaba walczy z podróbkami. Po raz pierwszy w taki sposób

Chiński gigant e-handlu pierwszy raz w swojej historii wytoczył proces handlarzom podróbkami operującym za jego pośrednictwem. Co zmusiło Alibabę do tego kroku?

Aktualizacja: 05.01.2017 15:23 Publikacja: 05.01.2017 14:40

Alibaba walczy z podróbkami. Po raz pierwszy w taki sposób

Foto: Bloomberg

Alibaba choć oficjalnie nadal nieobecny w Polsce, jest wśród Polaków popularnym serwisem, na którym wydajemy coraz więcej pieniędzy. Od niedawna przesyłki z Chin można odbierać w automatach. Jednak serwis, który działa na identycznej zasadzie jak znane każdemu Allegro musi zmierzyć się z poważnym problemem, znanym zresztą każdemu podobnemu serwisowi – obecność podróbek słynnych marek ściąga bowiem na firmę kłopoty.

Niedawno Alibaba znów trafiło na czarną listę amerykańskiego rządu za to, że w serwisie obecne są podróbki. Zdaniem Amerykanów Chińczycy nie walczą z podróbkami i tolerują ich obecność. Zdaniem giganta e-commerce, to niesprawiedliwe oskarżenia, bo wycofuje ze swojego serwisu podróbki tak szybko, jak to możliwe, ale nawet chiński regulator zarzucił firmie, że nie dokłada odpowiednich starań.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama