Kiepskie wyniki polskich sklepów

Mamy niski wskaźnik powierzchni na osobę, do tego fatalną efektywność sprzedaży z 1 mkw. – wynika z raportu.

Aktualizacja: 27.07.2017 07:23 Publikacja: 26.07.2017 20:26

Kiepskie wyniki polskich sklepów

Foto: 123RF

Choć w Polsce nadal działa ponad 260 tys. sklepów, to z racji dużej liczby małoformatowych placówek nasycenie powierzchnią handlową jest bardzo niskie. Na jedną osobę przypada poniżej 1 mkw., co jest w Europie jednym z najgorszych wyników.

Polskie sklepy kiepsko wypadają też, jeśli chodzi o efektywność sprzedaży. 1 mkw. rocznie generuje średnio poniżej 2,5 tys. euro przychodu, co ponownie plasuje rynek w końcówce klasyfikacji europejskich państw. Jedynie pod względem liczby sklepów Polska jest nadal w czołówce.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym