Reklama
Rozwiń
Reklama

Podróbki atakują już wszędzie

Nawet duże sieci nie potrafią zabezpieczyć się przed sprzedażą podrabianych towarów, za co muszą płacić słone kary.

Aktualizacja: 17.08.2017 07:24 Publikacja: 16.08.2017 19:49

Podróbki atakują już wszędzie

Foto: Bloomberg

Boleśnie przekonała się o tym amerykańska sieć Costco, jeden z największych sprzedawców detalicznych na świecie z ponad 110 mld dol. obrotu. We wtorek przegrała w drugiej instancji proces o sprzedaż podróbek. W sezonie świątecznym 2012 r. w jej sklepach pojawiły się pierścionki marki Tiffany. Jednak ekskluzywny jubiler nie miał z ofertą nic wspólnego i już po kilku miesiącach pozwał sieć handlową.

Costco na sprzedaży pierścionków zarobiło ok. 3,7 mln dol., jednak musi zapłacić Tiffany 19 mln dol. odszkodowania. Firma poniosła straty wizerunkowe. „Nasza biżuteria dostępna jest w zasadzie wyłącznie w firmowych salonach marki" – wyjaśnia Tiffany w komunikacie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Reklama
Reklama