Aplikacja dla patriotów gospodarczych

Rozmowa | Piotr Trudnowski, politolog z Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego

Publikacja: 23.03.2016 18:42

Aplikacja dla patriotów gospodarczych

Foto: materiały prasowe

Rz: Niemiecka telewizja MDR wyemitowała krytyczny reportaż poświęcony patriotyzmowi konsumenckiemu w Polsce. Pod ostrzał trafiła przygotowana przez Klub Jagielloński aplikacja mobilna Pola. Po co ona powstała?

Piotr Trudnowski: Widać, że Polacy chcą kupować polskie produkty. Ale niespecjalnie wiedzą, które marki rzeczywiście są polskie. Ok. 90 proc. badanych nie wie, że majonez Winiary czy czekolada Wedel od dawna są w rękach zagranicznego kapitału.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gospodarka
Nowy premier Francji ma przed sobą „Himalaje” wyzwań
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gospodarka
Biznes dość krytycznie ocenia rok rządu Donalda Tuska
Gospodarka
Firmy patrzą z nadzieją w przyszłość, ale uważają rok za stracony
Gospodarka
Ekonomiści o prognozach i wyzwaniach dla polskiej gospodarki. „Czasu już nie ma”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gospodarka
Wiceminister Maciej Gdula: Polska nauka musi się wyspecjalizować