Reklama

Jaki model budowy innowacyjnej gospodarki

Państwo nie odgrywa dużej roli w ekspansji ukrytych czempionów – argumentował prof. Simon. Minister Kwieciński odpowiadał: wsparcie dla innowacji jest niezbędne, bo rynek nie jest gotów do ich finansowania.

Publikacja: 05.09.2018 21:00

Podczas sesji plenarnej mówiono m.in., że może istnieć napięcie między chęcią wspierania przez rząd

Podczas sesji plenarnej mówiono m.in., że może istnieć napięcie między chęcią wspierania przez rząd innowacji a pomysłami na uszczelnienie systemu podatkowego

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

Wartość eksportu Niemiec w przeliczeniu na jednego mieszkańca wyniosła w minionej dekadzie ponad 166 tys. dol. To ponadtrzykrotnie więcej niż wartość eksportu per capita Polski. Zagraniczna sprzedaż firm z Korei Płd., która też jest eksportową potęgą, wyniosła w latach 2008–2017 około 100 tys. dol. na mieszkańca. Z czego wynikają te różnice? Zdaniem prof. Hermanna Simona, jednego z najbardziej cenionych na świecie doradców biznesowych, współzałożyciela firmy Simon-Kucher & Partners, sukces eksportowy Niemiec to przede wszystkim wynik tego, że w strukturze tamtejszej gospodarki dominują średniej wielkości przedsiębiorstwa. Wiele z nich to tzw. ukryci czempioni, czyli firmy, które mają do 5 mld euro przychodów, nie są powszechnie znane, ale w swojej niszy rynkowej należą do trzech najważniejszych graczy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
EBC znów zostawił stopy procentowe bez zmian
Gospodarka
Europejczycy czują się niepewnie, a młodzież jest sfrustrowana
Gospodarka
Korea Południowa ostrzega: inwestycje w USA zagrożone po akcji w fabryce Hyundaia
Gospodarka
Tak ma się rozwijać Polska do 2035 r. Rząd pokazał swoją strategię
Gospodarka
Europa w trybie wojennym. Von der Leyen zapowiada mobilizację i miliardy na obronność
Reklama
Reklama