Aktualizacja: 06.09.2018 21:00 Publikacja: 06.09.2018 21:00
Gościem Grzegorza Siemionczyka był prof. Hermann Simon, współzałożyciel i honorowy prezes firmy doradczej Simon-Kucher & Partners.
Foto: materiały prasowe
Podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy uczestniczył pan w debacie na temat budowania innowacyjnej gospodarki. Jeden z panelistów powiedział, że polskie firmy są mało innowacyjne, bo nie konkurują za granicą. A nie konkurują, bo polski rynek jest dla nich wystarczająco duży. Czy rzeczywiście wielkość rodzimego rynku jest czynnikiem, który ogranicza eksport firm i ich innowacyjność?
Nie. To ma niewielkie znaczenie. Najważniejszym motorem innowacji jest ambicja przedsiębiorcy, jego zdolność do dostrzeżenia jakiegoś problemu i znalezienia rozwiązania. W świecie, który nazywam Globalią, nawet mała firma może dzięki internetowi dotrzeć do klientów na całym świecie. Nie liczy się więc ani wielkość firmy, ani jej rodzimego rynku, tylko ambicja.
W tym roku – dokładnie 12 maja – mija 15 lat od giełdowego debiutu spółki, która dziś jest największym konglomer...
Agencja ratingowa S&P poinformowała o dokonaniu półrocznego przeglądu ratingu Polski, bez publikacji aktualizacj...
Chcesz dostać miliard dolarów? Przyleć do Moskwy i stań na trybunie obok dyktatora poszukiwanego międzynarodowym...
W piątek w Nancy Polska ma podpisać traktat z Francją. Ma on być także podstawą do pogłębienia współpracy w sekt...
Polska ma się stać zagłębiem najbardziej zaawansowanych technologii, niezależnym od zagranicznych dostawców. Weh...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas