Rośnie także zainteresowanie halami powyżej 10 tys. metrów – wynika z analizy oczekiwań firm przeprowadzonej przez Polska Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ). W czwartek Agencja zorganizowała spotkanie z przedstawicielami działających w ramach samorządów terytorialnych Centrów Obsługi Inwestora (COI). Jego celem była informacja o nowych modelach współpracy regionalnej po zapowiedzianej przez Ministerstwo Rozwoju zmianie PAIIZ w Polską Agencję Handlu i Inwestycji (PAHI).
Według prezesa PAIIZ Jacka Pawlaka, nowa instytucja będzie działała w oparciu o doświadczenia sprawdzone za granicą.
- Będziemy teraz równolegle rozwijać dwa kierunki wsparcia dla biznesu – zapowiedział Pawlak.
Nowa PAHI ma pełnić rolę centrum konsultingowego w strukturze Polskiego Funduszu Rozwoju. Z kolei COI maja pozostać regionalnymi partnerami Agencji i razem z nią tworzyć sieć wspierającą przedsiębiorców.
W ramach wspólnych działań zaplanowano utworzenie narzędzi pomagających przedstawicielom firm w rozszerzaniu prowadzonej działalności. Jednym z nich mógłby być poradnik pokazujący, jak przyciągać inwestycje do regionów. Publikacja powstałaby na bazie doświadczeniach firm i instytucji. Według PAIIZ, potrzebne jest także nowe podejście do wyboru inwestycji.