NIK wytyka błędy promocji gospodarczej

Izba zarzuca czterem Wydziałom Promocji Handlu i Inwestycji braki, nieskuteczność, a nawet brak konsultacji z polską dyplomacją.

Publikacja: 10.07.2017 20:13

NIK wytyka błędy promocji gospodarczej

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Długa jest lista zarzutów Najwyższej Izby Kontroli (NIK) po zbadaniu działalności kilku Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) w latach 2014–2016. Izba zarzuca kierownikom wydziałów w Paryżu, Bernie, Dżakarcie i Abu Zabi brak skuteczności.

WPHI nie pytały firm ani instytucji w Polsce, jakiego wsparcia potrzebują czy które imprezy branżowe ich interesują. Powstających planów promocji nie konsultowały nawet z Ministerstwem Spraw Zagranicznych. Na dodatek wśród zastrzeżeń są też takie natury finansowej.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gospodarka
Biznes dość krytycznie ocenia rok rządu Donalda Tuska
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gospodarka
Firmy patrzą z nadzieją w przyszłość, ale uważają rok za stracony
Gospodarka
Ekonomiści o prognozach i wyzwaniach dla polskiej gospodarki. „Czasu już nie ma”
Gospodarka
Wiceminister Maciej Gdula: Polska nauka musi się wyspecjalizować
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gospodarka
Nacjonalizacja po rosyjsku: oskarżyć, posadzić, zagrabić