Cena emisyjna znajdzie się w widełkach 27-33 euro, co daje wycenę całego działu 13,5-16,5 mld euro, oferta kupna 50 mln jego akcji z opcją na dodatkową alokację 7,5 mln zależnie od popytu, stanowi 10-11,5 proc. kapitału. Oferta obowiązuje od 17 do 27 czerwca, a pierwsze notowanie odbędzie się 28 czerwca — podał VW w komunikacie.
Volkswagen przeznaczył ostrożniej liczbę oferowanych akcji po wstrzymaniu w marcu planu debiutu i sprzedaży 25 proc. udziałów. Jeśli obecny debiut będzie udany, to VW może sprzedać ich więcej, ale zachowa większość w możliwej do przewidzenia przyszłości.
Traton będzie notowany jednocześnie we Frankfurcie i Sztokholmie, firma matka liczy na pozyskanie 1,5-1,9 mld euro, które zainwestuje w produkcję pojazdów, bo VW szykuje się do wypuszczenia kilkudziesięciu modeli e-aut w najbliższych latach i zamierza pogłębić sojusz z Fordem.
Liczy też na większą atrakcyjność akcji producentów ciężarówek od akcji producentów aut osobowych, chce zgromadzić kapitał na zakupy, wcześniej zdradził, że internuje go amerykański Navistar. W kierownictwie Volkswagena dementują,. że byłby to najbliższy cel zakupu, ale takie posunięcie pasowałoby do strategii największej grupy samochodowej w Europie, bo zwiększyłaby obecność w Stanach równoważąc swą zależność od Chin, gdzie teraz sprzedaje połowę produkcji — pisze Reuter.