Aktualizacja: 08.07.2020 17:32 Publikacja: 08.07.2020 17:32
Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek
Środa na warszawskim rynku akcji przyniosła kontynuację ochłodzenia nastrojów. WIG20 spadł poniżej 1800 pkt, a na jego wykresie dziennym widoczne są trzy coraz niżej położone lokalne szczyty (z 9 czerwca, 23 czerwca i 6 lipca). To pokazuje słabość popytu, ale dopóki wsparcie 1735 pkt jest bronione, dopóty nie ma mowy o sygnale sprzedaży. Stabilizacja z lekkim wskazaniem na stronę podażową dotknęła też segmenty średnich i małych spółek. Indeks mWIG40, spadł o 0,2 proc. i tworzy formację potrójnego szczytu przy 3630 pkt. Z kolei sWIG80 o 0,2 proc. wzrósł i walczy o trwałe utrzymanie się nad 14 000 pkt. Pozytywnie na warszawskim rynku wyróżniał się w środę mały parkiet. NCIndex rósł już szóstą sesję z rzędu i dotarł w porywach do 542 pkt, co oznacza, że jest najwyżej od 9 lat. Dzienne stopy zwrotu na akcjach z małego parkietu przekraczające 20 proc. nie są już zaskoczeniem. Dynamika zmian jest jednak niepokojąco wysoka, a oscylatory, w tym RSI(14), pokazują, że NCIndex jest już mocno wykupiony.
Pierwsze godziny wtorkowej sesji w Europie mijają pod znakiem niewielkich wzrostów. Indeks polskich dużych spółe...
W tej dekadzie, do 31 grudnia 2030 r., WIG może dojść do 200 tys. pkt. Hossa na GPW miałaby podstawy fundamental...
Pozytywne nastroje utrzymały się na krajowym parkiecie, dzięki czemu indeksy mogły kontynuować zeszłotygodniowe...
Na palcach jednej ręki można policzyć tych, którzy zapowiadali tak dobre zachowanie polskiego rynku akcji w tym...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Tydzień na warszawskiej giełdzie stał pod znakiem rekordów. Piątek WIG zamknął na niewielkim plusie, ale nadal b...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas