Na giełdzie w Paryżu stracił więc 6 proc.
Największy na świecie producent jogurtów (Actimel, Activia) podał, że spożycie w Hiszpanii i Europie Płd. zmalało od I kw. bardziej, niż zakładał, z kolei ceny mleka i opakowań wzrosły o 1 – 2 proc. – Hiszpanie (7 proc. obrotów grupy) szukają tańszych produktów – stwierdził szef finansów Pierre-Andre Terisse. Danone, oferujący też wody mineralne Evian i Volvic, to kolejna firma, która musi dostosować się do spadku popytu w najbardziej zadłużonych krajach Europy.
Teraz spodziewa się spadku o 0,5 pkt proc. rocznej marży operacyjnej (wcześniej nie zakładała jej zmiany), wzrostu obrotów o 5 – 7 proc. i 2 mld euro cash flow.
Zmiana prognozy odbiła się na konkurentach. Premier Foods stracił w Londynie 2,9 proc., Unilever 2,7 proc., Tate & Lyle 1,5 proc., a Nestle w Zurychu 1 proc.