Niemiecki gigant usług pocztowo-logistycznych zanotował znaczący wzrost zysku za 2012 r. dzięki popytowi na doręczanie klientom zakupów zrobionych w Internecie. Akcje spółki we Frankfurcie zdrożały o 5,8 proc.

Deutsche Post podała, że w 2012 r. jej zysk netto zwiększył się o 42,6 proc., do 1,658 mld euro. Wzrost zysku operacyjnego sięgnął 9,4 proc., do 2,665 mld euro, a obroty zwiększyły się o 5,21 proc., do 55,512 mld euro. – Ten wzrost odzwierciedla nadzwyczajną pozycję rynkową, jaką DHL utrzymuje w regionach wzrostu na świecie, zwłaszcza w Azji – stwierdził prezes Frank Appel. Przejęta przez DP firma kurierska DHL działa w 220 krajach i terytoriach na świecie, przy czym ok. 70 proc. obrotów generuje poza Niemcami.

W samym IV kw. 2012 r. zysk netto skoczył prawie trzykrotnie, do 542 mln euro, a operacyjny o 38,1 proc., do 827 mln euro. W okresie świąt w Niemczech liczba doręczanych przesyłek przekraczała po raz pierwszy 7 mln dziennie dzięki prezentom zamawianym w Internecie.

Spółka spodziewa się dalszej poprawy w tym roku, zwłaszcza działu DHL. Zakłada roczny zysk operacyjny na poziomie 2,7–2,95 mld euro. Prezes Appel dodał, że trzy tygodnie wcześniej byłby większym optymistą, świeżo po powrocie z Forum Ekonomicznego w Davos. Ale ostatnie decyzje w USA i wybory we Włoszech spowodowały wzrost niepewności w gospodarce.