Obaj miejscowi producenci notują wzrost sprzedaży, przy czym mniejszy, Renault, nawet dwucyfrowy. To przede wszystkim zasługa dobrej sprzedaży rumuńskiej Dacii. Akcje Renault zyskały w Paryżu 4,91 proc.
Organizacja producentów CCFA podała, że w czerwcu sprzedaż nowych samochodów zwiększyła się o 3,2 proc., do 196 257, a w I półroczu o 2,9 proc. Pozwoliło to prezesowi CCFA Patrickowi Blainowi podwyższyć prognozę wzrostu rynku w całym roku o 2 proc., do 1,826 mln sztuk, wobec dotychczas przewidywanego poziomu 1 proc. – Nie ma jednak powodu do gorączkowania się, bo jesteśmy daleko od 2 mln samochodów osobowych z lat przed kryzysem – powiedział na konferencji prasowej.
Po sześciu miesiącach PSA Peugeot Citroen osiągnął wzrost sprzedaży o 4,7 proc., a Renault o 15,3 proc., przy czym aż o 30,4 proc. zwiększyła się sprzedaż należącej do niego tańszej marki Dacia. Szczególnie dobre były wyniki czerwcowe – sprzedaż Renault zwiększyła się o 24,7 proc., a samej Dacii o 46,9 proc.
– Francuski rynek zmierza coraz wyraźniej ku niższemu segmentowi – stwierdził Blain. Udział pojazdów tanich i ekonomicznych zwiększył się do 54 proc. sprzedaży z 49 proc. w I półroczu 2012.
—reuters, afp, p.r.