Piotr Tomaszewski, DM BZ WBK: Chcemy być liderem w usługach na rynki zagraniczne

Gościem wtorkowego programu #PROSTOzPARKETU był Piotr Tomaszewski, dyrektor DM BZ WBK, z którym rozmawialiśmy o tym, jak wygląda obecnie biznes maklerski w prowadzonej przez niego instytucji.

Publikacja: 22.08.2017 14:12

Piotr Tomaszewski, DM BZ WBK: Chcemy być liderem w usługach na rynki zagraniczne

Foto: ROL

Maklerzy mówią, że I półrocze było dla nich udanym okresem. Czy podobnie było w DM BZ WBK?

Pierwsze półrocze było dla nas bardzo dobre, a mogę nawet powiedzieć, że był to najlepszy okres od kilku lat. W pełni wykorzystaliśmy dobrą koniunkturę giełdową, braliśmy udział w kilku IPO, co w połączeniu ze wzrostem aktywności klientów przełożyło się na to, że wysoko przekraczamy nasze założenia. Głównym elementem wzrostu były oczywiście prowizje maklerskie, ale dodatkowo renegocjujemy umowy z dostawcami, przez co wskaźnik kosztów do dochodów spadł o kilkanaście procent i kształtuje się teraz na poziomie około 42 - 43 proc. więc jesteśmy bardzo zadowoleni i trzymamy kciuki za drugie półrocze.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Giełda
11 bit z udaną premierą. Co to oznacza dla wyceny?
Giełda
Giełdy odrabiają straty. Inwestorzy nie boją sią eskalacji
Giełda
Wymiana ciosów na Bliskim Wschodzie niepokoi rynki finansowe
Giełda
Wciąż za mało programów dla akcjonariuszy spółek z GPW
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Giełda
Ciężkie otwarcie WIG20, ale z obroną wsparcia