?NSZZ"Solidarność" zapowiedziała kampanię „Solidarność na kryzys”, której celem jest możliwie największa ochrona pracowników przed negatywnymi skutkami spowolnienia gospodarczego, zmniejszenie ryzyka bezrobocia, a co za tym idzie utraty wynagrodzenia.
Dodatkowo jak informuje Komisja Krajowa celem kampanii ma być zachęcenie pracowników do wstępowania do "S" i tworzenia nowych organizacji, by zapewnić sobie większe poczucie bezpieczeństwa i możliwości wpływu na sytuacje w zakładzie pracy.?Komisja Krajowa domaga się od rządu i pracodawców pilnych rozmów o utrzymaniu zatrudnienia poprzez stymulowaną pomoc dla firm i pracowników. Zadaniem rządu jest również utrzymanie popytu wewnętrznego.
W tym celu potrzebna jest ochrona poziomu wynagrodzeń, systematyczny wzrost płacy minimalnej, zmniejszanie rozwarstwienia dochodów, a także wzrost nakładów na inwestycje publiczne. Kolejny priorytet dla polityki gospodarczej zdaniem związku zawodowego to przyspieszenie i zwiększenie efektywności wykorzystania funduszy europejskich do działań antykryzysowych na rynku pracy.
NSSZ "S" chce także opracowania systemu pomocy dla najuboższych i najbardziej poszkodowanych w wyniku kryzysu. Zdaniem związku potrzebne są również efektywne i rzetelne rozmowy pomiędzy związkami zawodowymi i przedsiębiorcami? pozwalające uniknąć podejrzeń o wykorzystywanie kryzysu do działań antypracowniczych i maksymalizacji zysku.
?Solidarność zastrzega jednak, iż nie zgodzi się na "doktrynalną liberalizację rynku pracy, jednostronnymi (nieuzasadnionymi) ułatwieniami zwolnień pracowników, w tym osób w wieku przedemerytalnym czy ograniczaniu uprawnień pracowniczych".