Reklama
Rozwiń
Reklama

City Interactive przesuwa premiery gier

City Interactive zmienia plany wydawnicze na bieżący rok, a CD?Projekt Red nie zamierza przesuwać premier

Publikacja: 28.03.2012 02:10

Zyskowny biznes

Zyskowny biznes

Foto: Rzeczpospolita

Producent gier komputerowych kolejny raz przesunął premiery najważniejszych tytułów, które planuje wydać w tym roku. – Zdajemy sobie sprawę, że niektóre z premier miały być wcześniej. Chcemy jednak wypuszczać jak najlepsze gry i potrzebujemy więcej czasu na ich dopracowanie – tłumaczy Marek Tymiński, prezes i wiodący udziałowiec spółki.

Najważniejszy tytuł, czyli „Sniper 2", który pierwotnie miał zadebiutować jeszcze jesienią 2011 r., a potem odpowiednio w I kwartale i II kwartale, trafi do dystrybucji dopiero na przełomie II i III kwartału. Dopiero w III kwartale do sprzedaży trafi też mobilna wersja „Snipera" przygotowana na urządzenia z systemem operacyjnym iOS (Apple) i Android. Tymiński podtrzymuje, że „Sniper 2" będzie dużo lepszy technologicznie niż pierwsza część z tej serii, co powinno w jego ocenie przełożyć się na lepszą sprzedaż. Do tej pory, jak ujawnił we wtorek, gracze kupili 2,5 mln kopii „Snipera". – Liczymy, że wkrótce osiągniemy próg 3 mln egzemplarzy – deklaruje.

Przed „Sniperem 2", czyli w II kwartale, na sklepowe półki trafi „Combat Wings", lotnicza gra dziejąca się w realiach II wojny światowej. Pierwotnie miała zadebiutować pod koniec 2011 r., a następnie w I kwartale. W III kwartale na rynek trafią dwa kolejne tytuły (w obu przypadkach również ukażą się z kilkumiesięcznym poślizgiem). „Enemy Front" (strzelanka z II wojny światowej) ma powtórzyć sukces „Snipera". „Alien Fear" to z kolei typowa strzelanka dziejąca się w przyszłości. Producent chciałby ją sprzedać w „małych" kilkuset tysiącach kopii.

Twardo przy zapowiadanych wcześniej datach premier obstaje za to CD?Projekt Red.

17 kwietnia do sprzedaży trafi „Wiedźmin 2" na konsolę Xbox360. Wersję gry na komputery PC, która zadebiutowała w maju ub.r., kupiło już 1,1 mln fanów. Na kilka dni przed kwietniową premierą CD Projekt Red wypuści na rynek „mniejszą" grę.

Reklama
Reklama

Przedstawiciele spółki nie zdradzają szczegółów produkcji. Wiadomo jedynie, że będzie sprzedawana w kanale cyfrowym. Prawdopodobnie będzie to duży dodatek do „Wiedźmina" lub „Wiedźmina 2". Nowy tytuł ma się sprzedać w co najmniej 100 tys. kopii. – To, że premierę „małej" gry i konsolowego „Wiedźmina 2" dzieli niewielki odstęp, powinno dawać do myślenia – oznajmia Adam Kiciński, prezes firmy.

Finanse
Bezpieczeństwo i innowacje kluczowe dla rozwoju biznesu
Finanse
Nowe inwestycje, nowe technologie
Finanse
Rosyjski wywiad wojskowy zastrasza Belgów. Premier i szefowie Euroclear na celowniku
Finanse
Zamożnych Polaków przybywa, progi private bankingu za niskie?
Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama