Reklama

Leasing w pakiecie z ubezpieczeniem

Korzystne usługi dodatkowe to, w ocenie polskich firm, jeden z podstawowych motywów korzystania z leasingu. Wybiera je ponad połowa (54 proc.) leasingobiorców z sektora MŚP

Publikacja: 29.10.2012 13:13

Co trzeci przedsiębiorca (32 proc.) w pakiecie z finansowaniem auta firmowego decyduje się na ubezpieczenie, 13 proc. wybiera kartą paliwową, a 9 proc. usługi serwisów samochodowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing.

- Korzyści, jakie zyskują to przede wszystkim dobre warunki cenowe, które łatwiej wynegocjować leasingodawcy, niż indywidualnemu klientowi. Przy okazji, szczególnie pod koniec roku, kiedy na rynku zwykle obserwujemy ożywienie, możemy liczyć na atrakcyjne promocje - mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Każdy przedsiębiorca, który skorzystał z ubezpieczenia leasingowanego samochodu, wykupił pakiet OC/AC. Do tego ponad 40 proc. leasingobiorców zdecydowało  się w assistance.

Najważniejszym kryterium wyboru ubezpieczenia jest jego cena – na ten czynnik wskazało aż trzech na czterech przedsiębiorców. Dla połowy respondentów ważna jest szybkość likwidacji szkody, zaś dla 41 proc. zakres ochrony ubezpieczeniowej.

Najmniej istotna, choć nadal ważna dla co piątego leasingobiorcy, jest renoma zakładu ubezpieczeniowego (17 proc.).

Reklama
Reklama

- Warto podkreślić, że w przypadku wyboru usług dodanych do leasingu, kwestią nadrzędną nad ceną, powinna być faktyczna przydatność produktu. Zanim klient dokona wyboru, powinien wnikliwie przeanalizować potrzeby swojej firmy tak, by wybrane usługi spełniały jego oczekiwania i były adekwatne dla jego działalności – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający BZ WBK Leasing.

Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie" zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 przedsiębiorstw (równoliczne grupy mikro, małych i średnich firm), a błąd oszacowania 5 proc. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Finanse
Zamożnych Polaków przybywa, progi private bankingu za niskie?
Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama