Leasing w pakiecie z ubezpieczeniem

Korzystne usługi dodatkowe to, w ocenie polskich firm, jeden z podstawowych motywów korzystania z leasingu. Wybiera je ponad połowa (54 proc.) leasingobiorców z sektora MŚP

Publikacja: 29.10.2012 13:13

Co trzeci przedsiębiorca (32 proc.) w pakiecie z finansowaniem auta firmowego decyduje się na ubezpieczenie, 13 proc. wybiera kartą paliwową, a 9 proc. usługi serwisów samochodowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing.

- Korzyści, jakie zyskują to przede wszystkim dobre warunki cenowe, które łatwiej wynegocjować leasingodawcy, niż indywidualnemu klientowi. Przy okazji, szczególnie pod koniec roku, kiedy na rynku zwykle obserwujemy ożywienie, możemy liczyć na atrakcyjne promocje - mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Każdy przedsiębiorca, który skorzystał z ubezpieczenia leasingowanego samochodu, wykupił pakiet OC/AC. Do tego ponad 40 proc. leasingobiorców zdecydowało  się w assistance.

Najważniejszym kryterium wyboru ubezpieczenia jest jego cena – na ten czynnik wskazało aż trzech na czterech przedsiębiorców. Dla połowy respondentów ważna jest szybkość likwidacji szkody, zaś dla 41 proc. zakres ochrony ubezpieczeniowej.

Najmniej istotna, choć nadal ważna dla co piątego leasingobiorcy, jest renoma zakładu ubezpieczeniowego (17 proc.).

- Warto podkreślić, że w przypadku wyboru usług dodanych do leasingu, kwestią nadrzędną nad ceną, powinna być faktyczna przydatność produktu. Zanim klient dokona wyboru, powinien wnikliwie przeanalizować potrzeby swojej firmy tak, by wybrane usługi spełniały jego oczekiwania i były adekwatne dla jego działalności – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający BZ WBK Leasing.

Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie" zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 przedsiębiorstw (równoliczne grupy mikro, małych i średnich firm), a błąd oszacowania 5 proc. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Co trzeci przedsiębiorca (32 proc.) w pakiecie z finansowaniem auta firmowego decyduje się na ubezpieczenie, 13 proc. wybiera kartą paliwową, a 9 proc. usługi serwisów samochodowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing.

- Korzyści, jakie zyskują to przede wszystkim dobre warunki cenowe, które łatwiej wynegocjować leasingodawcy, niż indywidualnemu klientowi. Przy okazji, szczególnie pod koniec roku, kiedy na rynku zwykle obserwujemy ożywienie, możemy liczyć na atrakcyjne promocje - mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu