Co trzeci przedsiębiorca (32 proc.) w pakiecie z finansowaniem auta firmowego decyduje się na ubezpieczenie, 13 proc. wybiera kartą paliwową, a 9 proc. usługi serwisów samochodowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing.
- Korzyści, jakie zyskują to przede wszystkim dobre warunki cenowe, które łatwiej wynegocjować leasingodawcy, niż indywidualnemu klientowi. Przy okazji, szczególnie pod koniec roku, kiedy na rynku zwykle obserwujemy ożywienie, możemy liczyć na atrakcyjne promocje - mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w spółkach leasingowych BZ WBK.
Każdy przedsiębiorca, który skorzystał z ubezpieczenia leasingowanego samochodu, wykupił pakiet OC/AC. Do tego ponad 40 proc. leasingobiorców zdecydowało się w assistance.
Najważniejszym kryterium wyboru ubezpieczenia jest jego cena – na ten czynnik wskazało aż trzech na czterech przedsiębiorców. Dla połowy respondentów ważna jest szybkość likwidacji szkody, zaś dla 41 proc. zakres ochrony ubezpieczeniowej.
Najmniej istotna, choć nadal ważna dla co piątego leasingobiorcy, jest renoma zakładu ubezpieczeniowego (17 proc.).