Reklama
Rozwiń
Reklama

Rada Polityki Pieniężnej znów niepełna

We wtorek dobiegła końca kadencja w RPP Anny Zielińskiej-Głębockiej. Jej następcy Sejm nie wybrał.

Publikacja: 09.02.2016 21:00

Prof. Henryk Wnorowski z Uniwerystetu w Białymstoku

Prof. Henryk Wnorowski z Uniwerystetu w Białymstoku

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Kandydatem posłów PiS na miejsce po Zielińskiej-Głębockiej był prof. Henryk Wnorowski z Uniwersytetu w Białymstoku. We wtorek on i Mateusz Szczurek, były minister finansów, którego kandydaturę do Rady zgłosili posłowie PO, mieli zostać przesłuchani i zaopiniowani przez sejmową Komisję Finansów Publicznych. Sejm miał wybrać spośród nich nowego członka RPP w czwartek.

Posiedzenie komisji odbyło się zgodnie z planem, ale przesłuchany został tylko Szczurek. Komisja uznała, że jest on złym kandydatem do RPP – to opinia bez precedensu. Wcześniej jednak PiS za pomyłkę uznał nominację dla Wnorowskiego. We wtorek rano okazało się, że już na początku lutego partia z niejasnych powodów wycofała poparcie dla tej kandydatury, o czym sam zainteresowany dowiedział się z mediów.

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
Visa i Mastercard zapłacą milionom klientów za wysokie opłaty w bankomatach
Finanse
Bezpieczeństwo i innowacje kluczowe dla rozwoju biznesu
Finanse
Nowe inwestycje, nowe technologie
Finanse
Rosyjski wywiad wojskowy zastrasza Belgów. Premier i szefowie Euroclear na celowniku
Finanse
Zamożnych Polaków przybywa, progi private bankingu za niskie?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama