Z kolei na tych, którzy kupią w PZU OC dla auta z importu – czeka 20 procent zniżki. – Dzięki tym zniżkom liczymy, że w przyszłym roku ok. 300 tysięcy nowych klientów kupi u nas OC – mówi Beata Kozłowska-Chyła, członek zarządu PZU. Dziś firma ubezpiecza ponad 8 milionów kierowców.
W Polsce zarejestrowanych jest 19,5 miliona pojazdów. Warunkiem otrzymania 10-procentowej zniżki jest wykupienie polisy OC w PZU na rok, do 31 stycznia 2008 roku. Co ważne, należy wykazać się bez-wypadkową jazdą przez ostatnie dwanaście miesięcy. Druga ulga (obie zniżki nie sumują się) adresowana jest do tych, którzy zdecydują się do końca 2008 roku na OC w PZU dla samochodu sprowadzonego z zagranicy. Ponadto towarzystwo postanowiło samodzielnie pomagać kierowcom na miejscu wypadku (dotychczas firma korzystała z usług PZMot Autotour) i powołało własne Biuro Assistance.
Ruchy największego ubezpieczyciela pokazują, że jego władze postanowiły zawalczyć o rynek komunikacyjnych polis OC. Od kilku lat firma systematycznie traci w nim udział, zbierając coraz mniej składki z tego obowiązkowego ubezpieczenia. W ostatnim półroczu spadek ten wyniósł aż dwa punkty procentowe. Część klientów PZU odchodzi do firm oferujących polisy przez telefon i Internet. Tymczasem największe towarzystwo przed ponad rokiem zrezygnowało z takiego projektu. Dopiero teraz stara się to zmienić.
Czy ogłoszona wczoraj ofensywa PZU wywołuje obawy konkurencji o utratę klientów? – My się nie boimy – mówi Marek Baran, rzecznik prasowy Allianz w Polsce. Wyjaśnia, że z ostatniego zestawienia cen polis komunikacyjnych w jednej z gazet motoryzacyjnych wynika, że w pięciu na osiem przypadków oferta Allianz Direct jest tańsza niż PZU.
– Jeżeli dla kogoś ważna jest cena, to mamy dla niego ofertę. Moim zdaniem klienci jednak wybierają Allianz ze względu na markę i jakość obsługi, a nie dla ceny – dodaje. Przedstawiciel innego towarzystwa, w anonimowej wypowiedzi, mówi, że ruch PZU wydaje się być rozpaczliwą próbą obrony od lat spadających udziałów w rynku. Przyznaje też, że niewątpliwie będzie to kolejny impuls dla innowacji i walki o klienta innych towarzystw.