Na początku tego tygodnia instytut Conference Board podał, że wskaźnik zaufania Amerykanów do gospodarki spadł w lipcu do najniższego od pięciu miesięcy poziomu 50,4 pkt, z 54,3 pkt miesiąc wcześniej.
Sondaż HRA, przeprowadzony na zlecenie Citigroup, potwierdza, że nastroje konsumentów pogarszają się. Dotyczy to jednak szczególnie mężczyzn. Tylko 50 proc. z nich uważa, że koniunktura w regionie, gdzie mieszkają, w perspektywie roku poprawi się. Pod koniec marca tego zdania było 58 proc. ankietowanych. Wśród respondentek odsetek optymistek także spadł, ale nieznacznie: z 59 proc. do 56 proc.
Paradoksalnie jednak, więcej mężczyzn (35 proc.) niż kobiet (30 proc.) jest przekonanych, że gospodarka USA dno dekoniunktury ma już za sobą.
Nastroje przedstawicieli obu płci są lepsze w odniesieniu do ich własnej sytuacji ekonomicznej, niż do perspektyw całej gospodarki. W tym przypadku za „optymistycznych” lub „bardzo optymistycznych” uważa się 62 proc. mężczyzn i 66 proc. kobiet.