Polska Organizacja Turystyczna (POT) rusza dziś z kolejną odsłoną kampanii reklamującej turystyczne walory Polski na rynkach zagranicznych. Ma ona pokazać Polskę jako kraj oryginalny, tętniący życiem, którego mieszkańcy są gościnni i otwarci na nowoczesność.
– Wszystkie nasze działania stawiają na innowacyjność, na odejście od schematów i stereotypów. Będziemy informować o Polsce jako kraju intrygującym, ciekawym, poruszającym wyobraźnię i niepozostawiającym nikogo obojętnym – twierdzi prezes POT Rafał Szmytke.
Promocja będzie skierowana do potencjalnych gości z trzech państw: Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii. To jedne z najważniejszych kierunków przyjazdów obcokrajowców.
Kampania promująca polską turystykę finansowana jest z pieniędzy unijnych w ramach rozbudowanego projektu „Promujmy Polskę razem". Jego realizację rozpoczął w 2010 roku rejs żaglowca „Fryderyk Chopin" zawijającego do portów europejskich. Kolejnym elementem było polskie wystąpienie podczas tegorocznych targów turystycznych ITB Berlin 2011, największej tego typu imprezy na świecie. W tym roku Polska była na nich tzw. krajem partnerskim. Dało to nam możliwość przygotowania gali otwierającej imprezę oraz dodatkowych okazji do promowania się.
Analizy POT wskazują, że głównym wyróżnikiem atrakcyjności turystycznej Polski będzie turystyka miejska i kulturowa, zwłaszcza oferta dużych aglomeracji. Inwestycja w ich promocję może nie tylko szybko się zwrócić, ale także wspierać pozostałe produkty.