Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna kampanię promocyjną

W 2011 roku przyjedzie do Polski prawie 13 mln turystów z zagranicy. W kolejnych latach liczba ta powinna znacząco wzrosnąć

Publikacja: 08.06.2011 05:35

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna kampanię promocyjną

Foto: Flickr

Polska Organizacja Turystyczna (POT) rusza dziś z kolejną odsłoną kampanii reklamującej turystyczne walory Polski na rynkach zagranicznych. Ma ona pokazać Polskę jako kraj oryginalny, tętniący życiem, którego mieszkańcy są gościnni i otwarci na nowoczesność.

– Wszystkie nasze działania stawiają na innowacyjność, na odejście od schematów i stereotypów. Będziemy informować o Polsce jako kraju intrygującym, ciekawym, poruszającym wyobraźnię i niepozostawiającym nikogo obojętnym – twierdzi prezes POT Rafał Szmytke.

Promocja będzie skierowana do potencjalnych gości z trzech państw: Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii. To jedne z najważniejszych kierunków przyjazdów obcokrajowców.

Kampania promująca polską turystykę finansowana jest z pieniędzy unijnych w ramach rozbudowanego projektu „Promujmy Polskę razem". Jego realizację rozpoczął w 2010 roku rejs żaglowca „Fryderyk Chopin" zawijającego do portów europejskich. Kolejnym elementem było polskie wystąpienie podczas tegorocznych targów turystycznych ITB Berlin 2011, największej tego typu imprezy na świecie. W tym roku Polska była na nich tzw. krajem partnerskim. Dało to nam możliwość przygotowania gali otwierającej imprezę oraz dodatkowych okazji do promowania się.

Analizy POT wskazują, że głównym wyróżnikiem atrakcyjności turystycznej Polski będzie turystyka miejska i kulturowa, zwłaszcza oferta dużych aglomeracji. Inwestycja w ich promocję może nie tylko szybko się zwrócić, ale także wspierać pozostałe produkty.

Według Ministerstwa Sportu i Turystyki poprzez jakość turystycznej oferty będą także oceniane polska prezydencja w Unii oraz piłkarskie mistrzostwa Euro 2012. Oba wydarzenia mają być zresztą w kampanii promocyjnej mocno akcentowane.

W tym roku liczba turystów przyjeżdżających do Polski powinna znacznie wzrosnąć. Według Instytutu Turystyki nasz kraj odwiedzi 12,9 mln osób wobec 12,5 mln w roku ubiegłym. Jeszcze bardziej niż liczba przyjeżdżających wzrosną ich wydatki: w 2011 roku polska gospodarka powinna zarobić na obcokrajowcach 5,8 mld dolarów. To 800 mln dol. więcej niż przed rokiem i ok. 300 mln ponad prognozy sprzed kilku miesięcy.

Polska Organizacja Turystyczna (POT) rusza dziś z kolejną odsłoną kampanii reklamującej turystyczne walory Polski na rynkach zagranicznych. Ma ona pokazać Polskę jako kraj oryginalny, tętniący życiem, którego mieszkańcy są gościnni i otwarci na nowoczesność.

– Wszystkie nasze działania stawiają na innowacyjność, na odejście od schematów i stereotypów. Będziemy informować o Polsce jako kraju intrygującym, ciekawym, poruszającym wyobraźnię i niepozostawiającym nikogo obojętnym – twierdzi prezes POT Rafał Szmytke.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje