Finansowany z unijnych pieniędzy program bezpłatnych szkoleń marketingowych w ramach projektu "Promujmy Polskę razem" rozpoczyna w czwartek Polska Organizacja Turystyczna (POT). Przedsięwzięcie potrwa do połowy 2012 roku. Obejmie regionalne i lokalne organizacje turystyczne, administrację publiczną, a także organizacje i stowarzyszenia turystyczne. Ma usprawnić promowanie walorów Polski, w tym również za granicą. POT zapewni trenerów, materiały szkoleniowe oraz bezpłatne noclegi i wyżywienie.
- Chcemy zwrócić uwagę na najważniejsze zagadnienia w promocji polskiej turystyki - mówi prezes POT Rafał Szmytke.
W każdym z województw tematyka szkoleń (będą bezpłatne) zostanie wybrana przez regionalną organizację turystyczną z listy 16 tematów zaproponowanych przez POT. Tematy maja być dopasowane do potrzeb uczestników szkoleń z danego regionu.
Realizacja projektu "Promujmy Polskę Razem" rozpoczęła się jeszcze w ubiegłym roku rejsem żaglowca "Fryderyk Chopin", zawijającego do portów europejskich. Kolejnym elementem było polskie wystąpienie podczas tegorocznych targów turystycznych ITB Berlin 2011, największej tego typu imprezy na świecie. W tym roku Polska była na nich tzw. krajem partnerskim. Dało to okazję do przygotowania gali otwierającej imprezę oraz do promowania się na ulicach miasta.
Analizy POT wskazują, że głównym wyróżnikiem atrakcyjności turystycznej Polski będzie turystyka miejska i kulturowa, zwłaszcza oferta wielkich miast. Wydatki na ich promocję mogą się nie tylko szybko zwrócić, ale także wspierać pozostałe produkty.