Reklama

POT nauczy, jak promować Polskę

Polska Izba Turystyki za pieniądze z Unii Europejskiej organizuje szkolenia dla regionalnych urzędników odpowiedzialnych za marketing turystyczny

Publikacja: 12.07.2011 18:30

Finansowany z unijnych pieniędzy program bezpłatnych szkoleń marketingowych w ramach projektu "Promujmy Polskę razem" rozpoczyna w czwartek Polska Organizacja Turystyczna (POT). Przedsięwzięcie potrwa do połowy 2012 roku. Obejmie regionalne i lokalne organizacje turystyczne, administrację publiczną, a także organizacje i stowarzyszenia turystyczne. Ma usprawnić promowanie walorów Polski, w tym również za granicą. POT zapewni trenerów, materiały szkoleniowe oraz bezpłatne noclegi i wyżywienie.

- Chcemy zwrócić uwagę na najważniejsze zagadnienia w promocji polskiej turystyki - mówi prezes POT Rafał Szmytke.

W każdym z województw tematyka szkoleń (będą bezpłatne) zostanie wybrana przez regionalną organizację turystyczną z listy 16 tematów zaproponowanych przez POT. Tematy maja być dopasowane do potrzeb uczestników szkoleń z danego regionu.

Realizacja projektu "Promujmy Polskę Razem" rozpoczęła się jeszcze w ubiegłym roku rejsem żaglowca "Fryderyk Chopin", zawijającego do portów europejskich. Kolejnym elementem było polskie wystąpienie podczas tegorocznych targów turystycznych ITB Berlin 2011, największej tego typu imprezy na świecie. W tym roku Polska była na nich tzw. krajem partnerskim. Dało to okazję do przygotowania gali otwierającej imprezę oraz do promowania się na ulicach miasta.

Analizy POT wskazują, że głównym wyróżnikiem atrakcyjności turystycznej Polski będzie turystyka miejska i kulturowa, zwłaszcza oferta wielkich miast. Wydatki na ich promocję mogą się nie tylko szybko zwrócić, ale także wspierać pozostałe produkty.

Reklama
Reklama

Według Ministerstwa Sportu i Turystyki, poprzez jakość turystycznej oferty będzie także oceniana polska prezydencja w Unii oraz mistrzostwa Euro 2012.

W tym roku liczba turystów przyjeżdżających do Polski powinna znacznie wzrosnąć. Według Instytutu Turystyki, do Polski przyjedzie ich 12,9 mln wobec 12,4 mln w roku ubiegłym. Jeszcze bardziej niż liczba przyjeżdżających wzrosną ich wydatki: w 2011 roku polska gospodarka powinna zarobić na obcokrajowcach 5,8 mld dolarów. To o  800 mln dol. więcej niż przed rokiem i ok. 300 mln ponad prognozy sprzed kilku miesięcy.

Finansowany z unijnych pieniędzy program bezpłatnych szkoleń marketingowych w ramach projektu "Promujmy Polskę razem" rozpoczyna w czwartek Polska Organizacja Turystyczna (POT). Przedsięwzięcie potrwa do połowy 2012 roku. Obejmie regionalne i lokalne organizacje turystyczne, administrację publiczną, a także organizacje i stowarzyszenia turystyczne. Ma usprawnić promowanie walorów Polski, w tym również za granicą. POT zapewni trenerów, materiały szkoleniowe oraz bezpłatne noclegi i wyżywienie.

- Chcemy zwrócić uwagę na najważniejsze zagadnienia w promocji polskiej turystyki - mówi prezes POT Rafał Szmytke.

Reklama
Finanse
Członek Fed wzywa do obniżki stóp. Media typują go na następcę Jerome’a Powella
Finanse
Donald Trump twierdzi, że nie planuje zwolnić szefa Fed, Jerome’a Powella
Finanse
Srebro najdroższe od 14 lat. Powodów jest kilka
Finanse
Kulawa moralność finansowa Polaków. Ponad 2/5 z nas akceptuje oszustwa
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Finanse
Trump przypuścił nowy atak na Powella. Prezydent znalazł sposób na pozbycie się szefa Fed?
Reklama
Reklama