Indeks PMI, który określa koniunkturę w sektorze usług Niemiec, wzrósł w styczniu 2013 r. 55,7 pkt wobec 52,0 pkt na koniec poprzedniego miesiąca – poinformował Markit Economics w komunikacie. Wynik jest pozytywnym zaskoczeniem. Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg prognozowali, że w badanym okresie wartość indeksu wyniesie 55,3 pkt.

Dobry wynik Niemiec nie wystarczył, by cała strefa euro przeskoczyła powyżej granicy 50 pkt., która oddziela wzrost od recesji. Wartość indeksu PMI dla sektora usług eurolandu skoczyła w styczniu 2012 r. do 48,6 pkt. wobec 47,8 pkt w poprzednim miesiącu. Wstępnie szacowano wskaźnik na 48,3 pkt.

Indeks PMI composite w strefie euro wyniósł w badanym okresie 48,6 pkt  wobec 47,2 pkt miesiąc wcześniej. Analitycy prognozowali, że wartość indeksu skoczy do 48,2 pkt.

Wartość indeksu PMI powyżej 50 punktów oznacza rozwój w sektorze usług.

Indeks powstaje na podstawie badania przeprowadzonego wśród 2 tys. firm, m.in. banków i przewoźników lotniczych.