> LPP
Firma przezwyciężyła kryzys covidowy przy możliwie najmniejszym uszczerbku dla załogi i kultury firmy. W roku obrotowym 2021/2022 przeszła głęboką transformację technologiczną, logistyczną i sprzedażową. Obecnie prawie jedna trzecia transakcji w markach należących do LPP to zakupy online.
Firma wdraża szereg rozwiązań proekologicznych. 26 proc. odzieży wszystkich marek LPP to kolekcje Eco Aware. 70 proc. odzieży LPP produkowane w Bangladeszu i Pakistanie jest zgodne ze standardami bezpieczeństwa ZDHC, a 30 proc. fabryk w południowej Azji jest objętych programem Eco Aware Production.
Spółka prowadzi własną fundację, która niesie realną pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz młodzieży wykluczonej społecznie.
> Orange Polska
Firma jako pierwsza w Polsce opublikowała raport z działalności ESG. W 2021 roku spółka ogłosiła nową strategię .Grow. Zamierza zwiększyć udział z odnawialnych źródeł energii do przynajmniej 60 proc. i redukcje emisji własnych o przynajmniej 65 proc. do 2025 roku.
W ramach dążenia do gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) firma promuje między innymi ponowne używanie sprzętu sieciowego oraz zbiórkę używanych smartfonów do odnowy lub recyklingu. W 2022 r. firma uruchomiała w Polsce parasolowy program Re (recykling, renowacja, regeneracja), którego celem jest przyspieszenie wdrażania zasad GOZ.
Firma prowadzi Fundację Orange, która działa na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży.
> PZU
W czerwcu 2021 roku PZU podpisał umowę współfinansowania elektrowni wiatrowej Potęgowo, która jest obecnie największym projektem tego typu w Polsce. Grupa PZU przeznaczy 100 mln zł na rozbudowę tego projektu i dołączy do grona banków finansujących.
Celem Grupy jest zwiększenie zaangażowania w inwestycje wspierające transformację klimatyczno-energetyczną o 500 mln zł w horyzoncie trwania strategii (2021–2024).
Spółka promuje bezpieczny i zrównoważony styl życia. W tym celu prowadzi szereg kampanii informacyjnych oraz dofinansowuje projekty społeczności lokalnych. Łączna przekazana na ten cel kwota to 1 mln zł.
> ROBYG
W 2021 r. firma jako jeden z pierwszych deweloperów mieszkaniowych w Polsce ogłosiła strategię ESG. Została także sygnatariuszem Karty Różnorodności oraz United Nations Global Compact, zobowiązując się tym samym do realizacji dziesięciu zasad UNGC w codziennym funkcjonowaniu.
Spółka prowadzi szereg działań na rzecz społeczności lokalnej i środowiska. Wprowadziła na szeroką skalę do budowanych przez siebie mieszkań system inteligentnego zarządzania mieszkaniami (Smart House) oraz dodała do budynków rozwiązania technologiczne, które obniżają koszty po stronie klienta, oszczędzają energię i poprawiają stan środowiska, bez dodatkowych opłat.
ESG – wyróżnienia (kolejność alfabetyczna)
> Bank Ochrony Środowiska – za konsekwentne wdrażanie zasad ESG
> KOM-EKO – za debiut raportu ESG
> LUG – za stworzenie inteligentnego oświetlenia
> Santander Bank Polska – za praktykę sprawozdawczości.
Nagrodę dla Grupy Polsat Plus odebrała Olga Kozłowska, koordynator ds. ESG w Grupie
Michal Ostrowski
Z nagrodą dla LPP Piotr Mitraszewski, pełnomocnik zarządu spółki
Michal Ostrowski
Nagrodę dla Orange Polska odebrała wiceprezeska Bożena Leśniewska. Z prawej Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media
Michal Ostrowski
Z nagrodą dla PZU Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie odpowiedzialna za wdrażanie strategii ESG w Grupie PZU
Michal Ostrowski
Nagrodę dla spółki ROBYG odebrała Anna Wojciechowska head of ESG w Grupie
Michal Ostrowski