Bawi, uczy i pomaga chorym

Młoda Marka Sukcesu 2017 | Funtronic Magiczny Dywan.

Publikacja: 22.02.2018 19:58

Młoda Marka Sukcesu 2017 | Funtronic Magiczny Dywan.

Młoda Marka Sukcesu 2017 | Funtronic Magiczny Dywan.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Tytuł Młodej Marki Sukcesu trafił w tym roku do spółki Funtronic, która stworzyła innowacyjne urządzenie Funtronic Magiczny Dywan. To pierwsza na świecie podłoga interaktywna obsługiwana za pomocą pilota oraz ruchów rąk i nóg. Co kilka miesięcy wychodzą dostosowane do niej nowe gry, a najmłodsi mogą na magicznej podłodze uczyć się języków obcych czy programowania. Co więcej urządzenie może też być wykorzystane do rehabilitacji dla osób z demencją starczą lub chorobą Alzheimera.

– Widzieliśmy wysiłek i łzy dzieci podczas rehabilitacji. Wiedzieliśmy, że nie możemy tego tak pozostawić i musimy im jakoś pomóc – mówi Maciej Mazurkiewicz, prezes Funtronic. Pomysłu nie udałoby się zrealizować bez ok. 800 tys. zł z funduszy UE. Dzięki tym środkom mogła ruszyć produkcja urządzeń na warszawskich Młocinach. Firma powstała także dzięki funduszowi kapitałowemu utworzonemu przez Staropolską Izbę Przemysłowo-Handlową w Kielcach.

Na początku 2014 roku Funtronic mieściła się w garażu i zatrudniała trzy osoby. Dziś przy Magicznym Dywanie pracuje 25 osób, z czego cztery osoby zostały zatrudnione już w 2018 r. Na rynku jest już przeszło 4000 urządzeń, które są użytkowane m.in. w żłobkach, przedszkolach, szkołach podstawowych, ośrodkach terapeutycznych i rehabilitacyjnych, a także w salach zabaw i galeriach handlowych.

2017 r. był dla firmy rekordowy, w pierwszym półroczu Funtronic wykonał 93 proc. planu sprzedażowego, a dynamika przychodów w tym okresie to 70 proc. To głównie efekt popularności produktu na rynkach zagranicznych, na koniec 2017 r. eksport stanowił 60 proc. sprzedaży.

Najwięcej interaktywnych podłóg Funtronic wysyła do Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch, ale sprzedaje je także we Francji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy w USA. Zagraniczna popularność Funtronic magicznego dywanu wynika przede wszystkim z innowacyjnego podejścia do edukacji i rehabilitacji, ale ważna jest też niezawodność sprzętu. (Urządzenie produkowane jest we współpracy z międzynarodowymi potentatami, m.in. BenQ oraz Intel, z najlepszej jakości materiałów.

– Ciągle pracujemy nad rozwojem sieci sprzedaży. Naszym celem na 2018 rok jest zwiększenie liczby europejskich krajów, w których dystrybuowany będzie Magiczny Dywan. Ponadto będziemy skupiać się nad pracą na dwóch strategicznych dla nas rynkach, czyli USA i Bliskim Wschodzie – mówi Maciej Mazurkiewicz. Firma chce też wprowadzić nowe pakiety edukacyjne, w tym program do nauki programowania bez komputera z pełną oprawą metodyczną dla nauczycieli.

W ostatnim czasie Funtronic zdobył wiele wyróżnień. Jest m.in. laureatem konkursu Digital Champions Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji i trafił do grona dziesięciu najbardziej perspektywicznych startupów z Europy Środkowo-Wschodniej w międzynarodowym konkursie Bridge to MassChallenge.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy