Firma Hotel Application, powołana do życia na początku czerwca, stworzy innowacyjne rozwiązanie dla branży turystyki biznesowej. Wykorzysta mechanizmy głębokiego i maszynowego uczenia m.in. do sugerowania zawarcia wartościowych znajomości podczas konferencji. Za spółką stoi Meeting Application i fundusz KVARKO, który zainwestował w nią 1,2 mln zł.
Hotel Application ma konkretny plan: umożliwić sieciom hoteli unowocześnienie i rozwinięcie swojej oferty oraz wykorzystanie nowego kanału marketingu i sprzedaży. Dzięki tworzonemu narzędziu każdy hotel z sieci zbuduje aplikację, którą następnie zaoferuje swoim klientom organizującym w hotelu event.
Dane z rynku pokazują, że to krok w dobrą stronę. Według raportu Polskiej Organizacji Turystycznej w 2016 roku w hotelach odbyło się 77 proc. wszystkich organizowanych w kraju konferencji. Międzynarodowa branża hotelowa kwitnie, dlatego nie tylko Polska jest potencjalnym miejscem zbytu tworzonej aplikacji.
Narzędzie przede wszystkim otworzy nowy kanał komunikacji między hotelem a uczestnikami wydarzeń, które się w nim odbywają. Często problemem w przypadku jedno- czy dwudniowych konferencji jest to, że ich uczestnicy nie nocują w danym hotelu. Dzięki aplikacji hotel uzyska w takiej sytuacji m.in. możliwość zaprezentowania swojej oferty.
Jak na aplikacji skorzystają sami uczestnicy wydarzeń? Np. dzięki zaawansowanej funkcji nawiązywania kontaktów biznesowych. Wyobraźmy sobie sytuację, w której uczestnik rejestruje się w aplikacji, która informuje go, że na tej samej konferencji pojawi się przedstawiciel potencjalnego klienta, którego próbuje pozyskać od jakiegoś czasu. Za takie sugestie będzie odpowiedzialny mechanizm głębokiego i maszynowego uczenia się.