Jej założyciel, firma IKLU SA, przekonuje, że jest to pierwszy niezależny portal, na którym będzie można kupić ubezpieczenia online po wcześniejszym porównaniu cen i zakresu ochrony. Ten ostatni oceniany będzie poprzez specjalny algorytm i system gwiazdek. – Aktualnie współpracujemy z pięcioma firmami ubezpieczeniowymi, a do końca roku będzie ich minimum 12 – mówi Wojciech Rabiej, prezes IKLU SA. W podobnych portalach działających w Polsce ([link=http://www.ipolisa.pl]Ipolisa.pl[/link], [link=http://www.wygodnie.pl]Wygodnie.pl[/link] czy [link=http://www.hipermarketfinansowy.pl]Hipermarketfinansowy.pl[/link]) można kupić przede wszystkim polisy ubezpieczycieli, którzy tak czy inaczej prowadzą sprzedaż przez Internet.
[link=http://rankomat.pl/]Rankomat.pl[/link] ma być wolny od reklam ubezpieczycieli. Prowadząca go firma działa jako broker ubezpieczeniowy. Jej wynagrodzeniem jest prowizja od towarzystwa, którego ofertę wybierze klient. Na pierwszy rok działalności IKLU SA zgromadziła 6 mln zł. Głównym inwestorem jest Jacek Olechowski, współwłaściciel grupy reklamowej Change. – Gros z tych pieniędzy to wydatki marketingowe – zaznacza Michał Laskowski, dyrektor marketingu IKLU SA. Założyciele zakładają zwrot z inwestycji już w drugim roku działalności.