Pierwowzorem dla NewConnect był amerykański rynek Nasdaq, gdzie notowane są akcje głównie spółek związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego z założenia „mała giełda“ ma być źródłem kapitału dla młodych, perspektywicznych firm, które dzięki pieniądzom od inwestorów mogły na poważnie wystartować ze swoją działalnością.
[wyimek]104 spółki zadebiutowały dotychczas na NewConnect[/wyimek]
– W naszym przypadku debiut na NC pozwolił wystartować spółce. We wczesnej fazie nasz rozwój był finansowany przez fundusze typu venture capital oraz akcjonariuszy, ale środki te były zdecydowanie niewystarczające – mówi Robert Barczyk, prezes Aton-HT, firmy zajmującej się utylizacją azbestu.
Debiut daje firmom nie tylko pieniądze na rozwój.
– Dzięki wejściu na NewConnect nasza firma stała się bardziej przejrzysta i wiarygodna w oczach naszych klientów, potencjalnych kontrahentów i inwestorów. Dodatkowo w większym stopniu zaistnieliśmy w mediach – tłumaczy Rafał Dziedzic, prezes Adv.pl, spółki działającej w obszarze e-marketingu.