Allegro.pl, przez które przepływa połowa obrotów handlu internetowego w Polsce, zdecydowanie pokonało sieci sklepów, biura podróży czy restauracje. Handel i usługi to najbardziej różnorodna kategoria w naszym rankingu mocy – Allegro.pl wygrało w niej z takimi markami, jak Sphinx, Open Finance, Royal Collection czy Expander.
Wprawdzie moc Allegro.pl w porównaniu z ub.r. spadła o 7 pkt, jednak nadal nokautuje konkurencję. Wicelider Sphinx, choć wygrał pod względem siły swego brandu, to i tak został pokonany różnicą 36 pkt (w ub.r. było to 32 pkt). Na niekorzyść sieci restauracyjnej działać mogło zamieszanie i konflikt udziałowców. Sytuacja już się jednak ustabilizowała, spółka podpisała także umowę na zakup sieci pizzerii Da Grasso.
W porównaniu z liderem rankingu inne marki branży internetowej wypadają słabiej; Merlin.pl zajął w tym roku siódmą pozycję, a na 11. miejscu (z 62-punktowym spadkiem mocy) znalazła się marka agito.pl. Być może również dlatego, że jest kojarzona głównie ze sprzedażą elektroniki, która ostatnio nie cieszy się dużym popytem.
Za to Allegro.pl konsekwentnie prze do przodu. W tym roku, po wcześniejszym debiucie serwisu allewakacje.pl, markę wspiera kolejny serwis z indywidualnymi ogłoszeniami turystycznymi otowakacje.pl. W kwietniu zaczął działać także serwis z ogłoszeniami otopraca.pl
Jeśli chodzi o internetowe aukcje, Allegro.pl nie ma sobie równych. Spółka prognozuje, że w tym roku liczba odsłon wzrośnie o 15 proc. w porównaniu z ub.r., do ok. 60 mld.