Jakie metafory najsilniej przemawiają do ludzi w reklamie? W jaki sposób należy do nich mówić, by chcieli nas słuchać?Firma badawczo-konsultingowa Olson Zaltman Associates, z którą związani są autorzy książki „ Metafora w marketingu", przeprowadziła na ten temat na zlecenia ponad stu klientów szczegółowe badania. Na podstawie opinii ponad 12 tysięcy respondentów w ponad 30 krajach badacze wyróżnili siedem metafor, które nazwali głębokimi, a które w ich przekonaniu rządzą ludźmi. Jednym z takich najgłębszych motywów, który powtarzał się w badaniach na całym świecie, był np. motyw podróży.
Celem książki jest uświadomienie ekspertom od marketingu i reklamy, jak myślą potencjalni klienci ich firm oraz odbiorcy produktów i w jaki sposób należy ich przekonywać. Książkę można też potraktować jako próbę odpowiedzi na pytanie: jak podchodzić do drugiego człowieka, by lepiej rozumieć jego emocje, intencje i w rezultacie – reakcje.
[i]„Metafora w marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim”
Gerald Zaltman, Lindsay Zaltman,Rebis[/i]