Reklama
Rozwiń
Reklama

Branża zaczyna testy zakresów „white spaces"

Publikacja: 27.06.2011 16:57

Microsoft

planuje w Wielkiej Brytanii testy zakresów radiowych zwanych

white spaces

, które mogą dostarczyć operatorom telekomunikacyjnym dodatkowe zasoby radiowe do świadczenia usług transmisji danych. Mowa jest o technologii zbliżonej do WiFi, ale na znacznie niższych częstotliwościach radiowych.

Wedle Financial Timesa celem testów, jest udowodnienie brytyjskiemu regulatorowi rynku telekomunikacyjnego, że konfigurowanie systemów telekomunikacyjnych w zakresach dedykowanych radiodyfuzji telewizyjnej nie musi prowadzić do jej zakłóceń.

Reklama
Reklama

„Białe zakresy" leżą bowiem w paśmie 470-790 MHz, na kanałach nie wykorzystywanych przez nadawców TV. Z uwagi na niskie częstotliwości nadają się bardzo dobrze do zapewnienie pokrycia siecią dostępową terenów słabo- i niezurbanizowanych.

Partnerem Microsoftu w teście mają być m.in. Nokia, Samsung, BBC, czy BSkyB. Własne testy technologii mobilnej w zakresie  470-790 MHz rozpoczął także Openreach – hurtowy operator z grupy BT.

Microsoft pracuje nad technologią od 2007 r. Roboczo określa się ją mianem WhiteFi.

Ekonomia
Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego
Ekonomia
Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama