T-Mobile i Play ścigają się na godziny

Publikacja: 29.03.2012 14:16

Polska Telefonia Cyfrowa

w czwartek wieczorem wprowadzi nową ofertę -

T-Mobile Frii.

To zabrzmi jak żart, ale T-Mobile Frii to oferta-bliźniak tej, którą w piątek wprowadzić zamierzało P4, operator sieci Play (zapowiedział to w środę).Kto wpadł na pomysł pierwszy - jasne nie jest. Obaj operatorzy twierdzą, że przygotowywali projekty od dawna.

- T-Mobile Frii to gwarancja nielimitowanych rozmów, smsów i mmsów do wszystkich użytkowników telefonii mobilnej w Polsce. Już za 79 zł. Nowa oferta będzie dostępna dla wszystkich klientów biznesowych i indywidualnych dziś wieczorem – mówił w czwartek przed południem Grzegorz Bors, członek zarządu PTC ds. sprzedaży i marketingu.

Niemal w ten sam sposób w środę zarząd P4 przedstawiał ofertę nazwaną Formuła 4.0. Także różnica w taryfie jest niemal niezauważalna: T-Mobile Frii oferuje nieco więcej transferu danych.

Zgodnie z intencją PTC oferta T-Mobile Frii pojawić miała się w sklepach przynajmniej o kilka godzin wcześniej niż Formuła 4.0. (w galeriach handlowych, czyli tam, gdzie salony zamykają się najpóźniej). To się jednak nie udało. Po konferencji konkurenta P4 przyspieszył i w ciągu dnia wprowadził Formułę 4.0 do sprzedaży.

Póki co nie zapowiada się przy tym, aby P4 chciało szukać odwetu na PTC. - To idealna kopia idealnej oferty. Play od zawsze zmienia rynek na lepszy dla polskich klientów. Dziś dowiedzieliśmy się, że robimy to tak dobrze, że aż kopiują nas globalni giganci, tacy jak T-Mobile - mówił Gruszka.

Potencjał nowej oferty opartej na ryczałcie zarząd PTC ocenia dużo ostrożniej niż władze P4. – Sądzę, że może się nią zainteresować jedna dziesiąta abonentów, o których mówił Play. – powiedział Bors. To oznacza, że operator ocenia ten potencjał na 0,5 mln klientów, bo młodszy gracz szacował to grono na 5 mln.

- Nie zakładam, aby tego typu oferty – nielimitowane – osiągnęły udział w naszej sprzedaży przekraczający 22 proc. – mówił Bors.

Nie jest jasne, w jaki sposób bliźniacze oferty T-Mobile i Play mają konkurować. - Cena to nie jedyne kryterium wyboru oferty operatorów komórkowych – podkreślał Bors.

Niewykluczone, że T-Mobile i Play będą ponownie walczyć na ceny smartfonów, tak jak to robiły od początku roku (wg Borsa ceny aparatów w ofercie sieci zostały zmienione ponad 300 razy tylko w styczniu). – Zobaczymy – mówił Bors, pytany, czy ten trop jest dobry.

Według niego, T-Mobile wyróżniać będzie marka: silna, nowoczesna, dobrze postrzegana jeśli chodzi o dbałość o klienta.

Pytany, czy PTC nie obawia się pozwów ze strony P4 powiedział: - To byłaby oznaka braku profesjonalizmu.

Polska Telefonia Cyfrowa

w czwartek wieczorem wprowadzi nową ofertę -

Pozostało 98% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy