Reklama

PTC nie ma szans na przejęcie P4 - opinia

Aktualizacja: 06.07.2012 16:49 Publikacja: 06.07.2012 16:46

Taką tezę stawiają analitycy Audytela. Nie dlatego, że operator sieci T-Mobile nie miałby na to ochoty.

- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kieruje się ostatnio przy wydawaniu decyzji na koncentrację wskaźnikiem HHI. Progiem bólu, powyżej którego zgody na przejęcia nie wydaje jest HHI równy 2200. Z naszych wyliczeń wynika, że HHI dla rynku komórkowego obecnie to około 2500, a zniknięcie P4 (Play) wywindowałoby ten wskaźnik do 3000 – powiedział dziś Grzegorz Bernatek, analityk Audytela.

Jego zdaniem w tej sytuacji na taką transakcję nie zgodziłaby się również Komisja Europejska.

PTC spośród trzech dużych operatorów ma najniższe udziały w rynku komórkowym pod względem przychodów i liczby kart SIM: w końcu 2011 r. wynosiły około 28 proc.

P4, operator sieci Play miał zaś wówczas około 11 proc. rynku w ujęciu wartościowym i około 14 proc. w ujęciu ilościowym.

Reklama
Reklama

HHI (ang. Herfindahl-Hirschman Index) jest miarą koncentracji rynku  i określa szacunkowy poziom zagęszczenia w danej branży oraz poziom konkurencji na danym rynku (Wikipedia.pl).

Taką tezę stawiają analitycy Audytela. Nie dlatego, że operator sieci T-Mobile nie miałby na to ochoty.

- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kieruje się ostatnio przy wydawaniu decyzji na koncentrację wskaźnikiem HHI. Progiem bólu, powyżej którego zgody na przejęcia nie wydaje jest HHI równy 2200. Z naszych wyliczeń wynika, że HHI dla rynku komórkowego obecnie to około 2500, a zniknięcie P4 (Play) wywindowałoby ten wskaźnik do 3000 – powiedział dziś Grzegorz Bernatek, analityk Audytela.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama