Druga na świecie grupa piwowarska spełniła oczekiwania, osiągając w I półroczu 2012 r. wzrost zysku o 12 proc. i ogłosiła, że spodziewa się dużego wzrostu w II półroczu w Afryce i Ameryce Łacińskiej. Na giełdzie w Londynie jej akcje zyskały nawet 8,8 proc.

Duży popyt na wschodzących rynkach zapewniających dwie trzecie sprzedaży pomógł wyrównać wpływ trudnych warunków gospodarczych w Europie i USA – wyjaśnił prezes Graham Mackay.

Producent marek Grolsch, Miller Lite, Pilsner Urquell i Peroni (w Polsce Tyskie, Żubr, Lech) zwiększył po sześciu miesiącach (liczonych do 30 września) zysk brutto do 2,76 mld dolarów i obroty o 11 proc. do 17,5 mld dolarów. Wielkość sprzedaży piwa wzrosła o 9 proc. Przyczyniło się do tego także kupno w 2011 r. australijskiego browaru Foster's za 11,8 mld dolarów. Spółka podwyższyła półroczną dywidendę o 12 proc., do 24 centów na akcję.

Największy na świecie producent piwa Anheuser-Busch InBev i holenderski Heineken także podały wcześniej o dużej poprawie na wschodzących rynkach i spadku sprzedaży w Europie.

Dirk Van Vlaanderen z firmy Jefferies ocenił, że główne wschodzące rynki, na których działa SABMiller, są nadal silne. Przewiduje też, że browar utrzyma tempo wzrostu w 2013 roku.