Kantar Media: Plus zaoszczędził najwięcej na reklamie

Aktualizacja: 28.01.2013 14:53 Publikacja: 28.01.2013 14:31

Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku - wynika z przekazanych nam danych Kantar Media (cennikowe, bez rabatów). Mimo to, ponad 2 mld zł wydane na ten cel stawiają operatorów w gronie najcenniejszych reklamodawców.

Swoje budżety marketingowe ograniczyli w ubiegłym roku Polkomtel (Plus), PTC (T-Mobile) i P4 (Play).

Według Kantar Media wzrosły natomiast wydatki PTK Centertel, spółki zależnej Telekomunikacji Polskiej: powiększyły się o ponad 30 proc., z 579 do 754 mln zł. Skok ten badawcza firma wiąże z rebrandingiem stacjonarnej sieci TP na Orange. Wskazuje natomiast, że spółka Telekomunikacja Polska w 2012 r. wydawała na reklamę o ponad 50 proc. mniej niż rok wcześniej, bo około 71 mln zł.

Pozostali gracze z „wielkiej trójki" poczynili duże oszczędności. Kupiony w 2011 roku przez Zygmunta Solorza-Żaka Polkomtel przeznaczył na reklamę swoich usług telekomunikacyjnych o 152 mln złotych mniej niż rok wcześniej. Wydane 374,6 mln złotych w ponad 84 proc. zostało przekazane do wydawców telewizyjnych. Szerokim echem w mediach odbiła się zmiana agencji reklamowej zajmującej się promocją Plusa i rezygnacja z kabaretu Mumio.

Polska Telefonia Cyfrowa w 2011 roku zmieniła markę z Ery na T-Mobile. Nowe loga i  kolory propagujące operatora kosztowały w mediach aż 602 mln zł. Zanotowane w zeszłym roku wydatki, 496 mln zł, to pieniądze przeznaczone na promowanie magentowego wizerunku T-Mobile i marki Heyah. W trzech czwartych środki marketingowe skierowane zostały na reklamę telewizyjną.

Najmłodszy polski operator P4 wydał na reklamę tylko 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spośród niespełna 305 mln zł ponad 70 proc. wydano na reklamy telewizyjne z Kubą Wojewódzkim i promujące Formułę 4.0.

Wirtualny Virgin Mobile Polska, oferujący swoje usługi w oparciu o infrastrukturę P4, wydał 28,4 mln złotych. Kampanie rozpoczęły się w październiku, dwa miesiące po debiucie na polskim rynku.

Polscy operatorzy komórkowi są wciąż jednymi z najlepszych reklamodawców na rynku. Wskazują na to także inne badania. Dane Nielsen Audience Measurement dowodzą, że najwięcej na reklamę telewizyjną w 2012 r. wydał PTK Centertel. Ponad 542 mln zł stawiają „pomarańczowego" operatora na pozycji lidera pośród wszystkich reklamodawców w Polsce. 5 i 6 pozycję w tym zestawieniu zajmują odpowiednio PTC i Polkomtel.

Badania IAB AdEx donoszą, że przez trzy pierwsze kwartały telekomy przeznaczyły 115,6 mln złotych na reklamowanie swoich ofert w internecie. Cały polski rynek reklamy internetowej zgodnie z szacunkami analityków mógł być warty w zeszłym roku 2 mld ł  z czego około 150 milionów w ciągu roku (7,5 proc.) to wydatki operatorów telekomunikacyjnych.

Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku - wynika z przekazanych nam danych Kantar Media (cennikowe, bez rabatów). Mimo to, ponad 2 mld zł wydane na ten cel stawiają operatorów w gronie najcenniejszych reklamodawców.

Swoje budżety marketingowe ograniczyli w ubiegłym roku Polkomtel (Plus), PTC (T-Mobile) i P4 (Play).

Pozostało 84% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy