Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku - wynika z przekazanych nam danych Kantar Media (cennikowe, bez rabatów). Mimo to, ponad 2 mld zł wydane na ten cel stawiają operatorów w gronie najcenniejszych reklamodawców.
Swoje budżety marketingowe ograniczyli w ubiegłym roku Polkomtel (Plus), PTC (T-Mobile) i P4 (Play).
Według Kantar Media wzrosły natomiast wydatki PTK Centertel, spółki zależnej Telekomunikacji Polskiej: powiększyły się o ponad 30 proc., z 579 do 754 mln zł. Skok ten badawcza firma wiąże z rebrandingiem stacjonarnej sieci TP na Orange. Wskazuje natomiast, że spółka Telekomunikacja Polska w 2012 r. wydawała na reklamę o ponad 50 proc. mniej niż rok wcześniej, bo około 71 mln zł.
Pozostali gracze z „wielkiej trójki" poczynili duże oszczędności. Kupiony w 2011 roku przez Zygmunta Solorza-Żaka Polkomtel przeznaczył na reklamę swoich usług telekomunikacyjnych o 152 mln złotych mniej niż rok wcześniej. Wydane 374,6 mln złotych w ponad 84 proc. zostało przekazane do wydawców telewizyjnych. Szerokim echem w mediach odbiła się zmiana agencji reklamowej zajmującej się promocją Plusa i rezygnacja z kabaretu Mumio.
Polska Telefonia Cyfrowa w 2011 roku zmieniła markę z Ery na T-Mobile. Nowe loga i kolory propagujące operatora kosztowały w mediach aż 602 mln zł. Zanotowane w zeszłym roku wydatki, 496 mln zł, to pieniądze przeznaczone na promowanie magentowego wizerunku T-Mobile i marki Heyah. W trzech czwartych środki marketingowe skierowane zostały na reklamę telewizyjną.