[srodtytul]Rzeczpospolita [/srodtytul]
Netia miesza w telewizji
GigaKablówka to marka, pod którą operator walczy o abonentów dawnego Astera.
Netia, dla której silna pozycja na rynku płatnej telewizji to istotny element strategii, zaczęła nową odsłonę batalii o ten segment. Ofertą pod marką GigaKablówka walczy o klientów dla kupionej w 2013 roku, dziś niemal pustej, sieci po operatorze kablowym Aster. W skierowanej do nich ofercie Netia ma przede wszystkim pakiet dwóch usług: internetu i telewizji, bo samej telewizji nie da się u niej kupić. Koszt takiego pakietu zaczyna się od 39,9 zł miesięcznie (35 zł przypada na telewizję). W pierwszym miesiącu rocznej umowy tyle zapłacimy za dostęp do pełnej oferty programowej operatora....
http://archiwum.rp.pl/artykul/1251753-Netia-miesza-w-telewizji.html (dostęp płatny)
Niewykorzystany potencjał
Jak odblokować inwestycje infrastrukturalne, które są fundamentem polskiej gospodarki oraz stanowią trzon bezpieczeństwa i suwerenności kraju? Rozwój infrastruktury wymaga proinwestycyjnej polityki rządu, w tym wspierającego otoczenia prawnego, a ponadto dostępności środków finansowych na ich realizację. W trakcie panelu „Gospodarka niewykorzystanego potencjału – jak odblokować inwestycje infrastrukturalne" dyskusja będzie dotyczyła barier i zachęt do realizacji inwestycji w Polsce oraz dostępnych źródeł finansowania. Wskazane zostaną także pożądane zmiany, aby umożliwić przedsiębiorcom inwestowanie w infrastrukturę.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1251784-Niewykorzystany-potencjal.html
Reklamacja przez telefon może się okazać nieskuteczna
Firma nie wykręci się z obietnic złożonych klientowi przez telefon, jeśli ten uzyska pisemne potwierdzenie uwzględnienia reklamacji. Osoby, które reklamują usługę czy produkt przez telefon, często czują się oszukane, gdy ich roszczenia nie zostaną później spełnione. Nie zawsze reklamacja jest skuteczna, bo bywa, że firma wymiguje się od obietnic złożonych klientowi przez telefon. Jedna z czytelniczek reklamowała usługę telekomunikacyjną. Firma w ogóle tego nie odnotowała. Operator zaczął reagować dopiero, gdy klientka zaczęła pisemnie zgłaszać swoje roszczenia. Telefoniczne reklamacje są wygodne. Przepisy nie określają jednak, w jaki sposób przedsiębiorca ma odpowiadać na nie klientowi.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1251807-Reklamacja-przez-telefon-moze-sie-okazac-nieskuteczna.html (dostęp płatny)
Telemarketerze, nie jesteś wieczny
Po 25 grudnia nie będzie można zawrzeć umowy tylko przez telefon. Aby ją sfinalizować, konsument będzie musiał jeszcze podpisać i odesłać dokument, który otrzyma od firmy. Czy to koniec telemarketingu? – pytają prawnicy. Za kilka miesięcy zaczną obowiązywać zmiany w prawie konsumenckim wprowadzone ustawą z 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta – okres vacatio legis upływa 25 grudnia 2014 r. Już w tym momencie wielu przedsiębiorców przygotowuje się na ten dzień, zmieniając swoje wewnętrzne procedury zawierania umów na odległość (w tym przez telefon). I coraz częściej przedsiębiorcy stawiają sobie pytanie, czy wejście w życie tych przepisów oznaczać będzie w praktyce koniec telemarketingu.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1251820-Telemarketerze-nie-jestes-wieczny.html (dostęp płatny)
Rabaty widoczne w smartfonie
Banki zaczynają używać geolokalizacji w oferowanych klientom usługach. Można dzięki temu znaleźć najbliższy oddział, ale także sklep, ?który udzieli nam zniżki. Geolokalizacja jest wykorzystywana przez banki głównie w bankowości mobilnej. Większość tych aplikacji umożliwia klientom wyszukanie najbliższych bankomatów i oddziałów banku poprzez wyświetlenie ich położenia na mapie. Ale to niejedyne korzyści. – Ciekawą formą wyszukiwania, którą jako jeden z pierwszych banków wprowadził Pekao, jest rozwiązanie łączące geolokalizację z tzw. rozszerzoną rzeczywistością. Dzięki funkcji rozszerzonej rzeczywistości,...
http://archiwum.rp.pl/artykul/1251735-Rabaty-widoczne-w-smartfonie.html (dostęp płatny)
[srodtytul]Wyborcza.biz [/srodtytul]
Prąd z telefonu. Czy warto korzystać z energii oferowanej przez Plusa?
Ostatnio jako abonent sieci Plus dostałem intrygujący e-mail od firmy Plus Energetyka: "Jeśli masz dość prognoz w swoich rachunkach za energię elektryczną, mamy dla Ciebie innowacyjną ofertę - Energia Bez Prognoz z comiesięcznym odczytem energii i rozliczeniem tylko za to, co faktycznie zużyłeś w danym miesiącu" - głosi slogan reklamowy. A zaraz pod nim drugi: "W Plusie wiesz, ile zapłacisz za prąd co miesiąc. Inni dostawcy podają Ci skomplikowane stawki w ulotkach, ale nie podadzą, ile wyniesie miesięczny rachunek za prąd". I pod spodem link do kalkulatora, bym sprawdził, ile zaoszczędzę, jeśli poza usługami telekomunikacyjnymi kupię w Plusie również...
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,140085,16506014,Prad_z_telefonu__Czy_warto_korzystac_z_energii_oferowanej.html